Citeam, sfaturi pentru bloggeri, in perioada de inceput si am retinut ca daca vrei sa fie cat de cat ok si sa iti atragi publicul zilnic – trebuie sa postezi macar 4 – 5 articole/zi. Imi spuneam ca nu este mult si se poate. Dar, in timp, lucrurile se dovedesc a nu fi chiar asa. O mica parte dintre bloggeri reusesc sa aiba un continut original cu 4 – 5 postari zilnice.
In primul rand este greu sa ai articole interesante, originale. Pentru ca toata blogosfera stie sa gaseasca videoclipuri( mai mult sau mai putin) interesante pe youtube, metacafe, 220.ro si alte sute de site-uri. Bine, inteleg, ca mare parte au un continut legat nu neaparat de video ci in cu totul alt domeniu – asa-numitele bloguri cu tema.
Daca as face o sinteza a ceea ce se discuta pe blog( din cele peste 20.000 – 30.000 de bloguri sau chiar mai multe) am descoperi ca din aceasta imensa masa – cateva se individualizeaza prin subiectele tratate. Ca vrei sau ca nu vrei temele discutate sunt cam aceleasi: serviciile oferite de diverse firme( in general – proaste), prostia de pe televizor, cat de retardati sunt ceilalti bloggeri( nu conteaza – vechi sau noi), despre modul in care ar trebui sa te comporti in online si offline( fiecare este specialist si cunoaste mai multe decat tine), ce se mai discuta prin presa traditionala, virale la greu( vezi un clip undeva si apoi in toata blogosfera, similar cu efectul facut de aruncarea unui obiect in apa – valul se intinde se tot intinde), gagdgeturi( in general, sunt prezentate prost – deh, limba romana are multe intelesuri) si ce i se pare respectivului interesant-neinteresant pe net.
Poate ca pe viitor o sa avem o diversitate mai mare in blogosfera. Este de inteles, de ce blogurile nu atrag un numar de persoane foarte mare – cel putin multi incep iar foarte putini continua sa scrie in blogosfera – pentru ca Blogul necesita timp si studiu daca vrei sa ajungi undeva. Iar nimeni nu iti garanteaza ca vreodata vei depasi stadiul de incepator.
Internetul in Romania este, inca, in faze incipiente deoarece mare parte din public este de data recenta si fara a avea ample cunostinte in ale fenomenului internaut. Potentialul este imens.
Timpul va decide si discerne intre valoare si non-valoare. Dar sa speram ca netul si lumea din el nu vor evolua in stiul programelor de pe tv( cu cat mai putin IQ cu atat mai mare audienta).
Sursa imagine: thefuturebuzz