eMAG a venit cu mai multe informații legate de performanțele atinse în 2016, dar și cu planuri pentru 2017. Am extras câteva date interesante din comunicat.
- echipa eMAG este de 3822 oameni, din care 650 pe dezvoltare IT ( când spun echipa eMAG mă refer la eMAG, Conversion, PC Garage, Depanero și Fashion Days);
- eMAG Marketplace a atins 19% din totalul vânzărilor generate în 2016, iar pentru 2017 se așteaptă ca procentul să urce la 29%;
- în 2017, oferta eMAG va ajunge la 2 milioane produse și peste 7000 de magazine partenere;
- în septembrie și decembrie 2016 s-a ajuns ca vizitele de pe mobil să se situeze la 60% din total, peste 270 milioane vizite pe întreg anul anterior. Așteptarea ca mobilul să ajungă la 70% din total pe 2017 și peste 379 milioane vizite;
- investițiile din 2016 se ridiciă la 50 milioane euro ( 24 milioane euro pe dezvoltarea tehnologiei eMAG și 23 milioane euro pentru extinderea internațională, 1 milion euro în dezvoltare logistică și 2 milioane euro în dezvoltare angajaților);
- cifră de afaceri în 2016 – 2.02 miliarde lei în România, cu 45% peste valoarea atinsă în 2015. Întregul grup a realizat 3.12 miliarde lei în toate țările.
Declarații oficiale:
„eMAG a devenit o destinație atât pentru clienți, cât și pentru orice comerciant și pentru oameni talentați. Acționăm într-o piață globală și suntem conectați la tendințele globale, în care regula jocului este să inovezi mereu pentru a fi relevant. Asta presupune o investiție constantă, prin care le oferim clienților o experiență foarte bună de shopping, angajaților un loc care le pune în valoare talentul și partenerilor o platformă prin care își pot crește business-ul într-o economie care se schimbă rapid,”
“Ecommerce-ul este încă la început în România, cu un potențial semnificativ de creștere an de an, iar eMAG Marketplace reprezintă cea mai mare oportunitate pentru orice comerciant care vrea să crească. Pentru 2017, ne propunem să ajungem la peste 7000 de magazine partenere, care vor avea acces la infrastructura de livrare eMAG, prin punctele de livrare și showroom-uri. De aceste servicii vor beneficia și micii producători români înscriși în programul Deschide România,” a declarat CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu.
Care sunt planurile eMAG pentru 2017?
- card de credit pentru cumpărături, dezvoltat alături de o mare bancă din țara noastră;
- opțiunea de livrare pe intervale orare, inclusiv în week-end ( serviciu ce necesită o taxă suplimentară);
- extindere pentru rețeaua de showroom-uri, peste 600 de puncte de livrare în parteneriat cu Poșta Română;
- ritmul investițiilor din 2017 este păstrat la 50 milioane euro;