Honor este o divizie din cadrul Huawei ce se ocupă cu comercializarea de telefoane mobile gândite în mod special pentru publicul tânăr. Au pornit la drum ca și brand distinct în 2018, iar în țara noastră își vor începe activitatea din februarie.
În cadrul evenimentului de lansare organizat la Paris pentru noul lor flagship – Huawei View20, am avut ocazia să discut cu country manager-ul Honor în România și Bulgaria – Shen Wang. Am extras câteva idei pe care le consider a fi interesante legate de planurile pe care Honor le are în mediul autohton.
- Debutează în România printr-un parteneriat cu un distribuitor din februarie 2019. A spus că echipa sa este gata în proporție de 80%, iar februarie / martie ar fi orizontul de timp în care vor fi pregătiți 100% și vor organiza un eveniment în acest sens.
- Planurile sunt să atingă 100.000 de unități în anul curent. Piața locală este evaluată la 4 milioane de smartphone-uri, iar 100.000 de unități ar fi echivalentul a 3% market share. Ținta Honor la nivel global potrivit CEO-ului George Zhao este să ajungă în TOP 5.
- Ținta este formată din publicul tânăr, iar atuurile Honor ar fi formate dintr-un trio: calitate, inovație și experiență de utilizare. Aș spune că raportul preț / specificații este de partea lor, iar succesul din China și India va fi replicat la nivel mondial, dacă prețurile vor rămâne la fel de atractive.
- Promovarea Honor arată că Huawei țintește pe termen mediu și lung să devină un brand premium 100%, iar Honor să acopere nișele low-cost, mid-range + device-urile de tip best-buy. Aici adaug o notă personală, am mai spus și repet – Huawei are Apple în vedere și cumva încearcă să le replice business-ul pe piața de telefoane mobile, este un benchmark pe care vor să-l depășească (nu doar ca număr de unități comercializate ci și ca venituri :));
- Shen Wang a insistat pe faptul că momentan își propun să construiască echipa, să dezvolte prezența în România și nu insistă din start pe vânzări cât mai generoase. A evitat să individualizeze concurența directă (Xiaomi cu gama Redmi etc), a vorbit de brandurile mici din piață ce s-ar putea vedea puse în dificultate de promoțiile Honor;
- Între Honor România și Huawei România nu ar fi fost nicio discuție până acum. Fiecare cu business-ul său. Cum spunea cineva: Până la urmă nu contează unde intră bănuții, câtă vreme avem același buzunar.
- Honor Magic 2 nu sosește în țara noastră, ne vom mulțumi cu View20 de care voi scrie într-un articol separat.
Honor este un brand ale cărui oferte le vom găsi strict în mediul online, așa au pornit business-ul în China și așa îl continuă la nivel global. Credeam că deja sunt în România, dar probabil că au intrat printr-un distribuitor, iar acum își stabilesc filiala ca atare.
Mai multe detalii legate de Honor avem în câteva săptămâni. Au dat deja o lovitură importantă în ce privește echipa, dar detaliile complete la momentul oportun, să nu stric surpriza.