Uniunea Poştală Universală (UPU) publică anual un clasament al celor mai bune servicii poştale din lume. Acest clasament este făcut în funcţie de fiabilitate, acoperire, relevanţă şi rezistenţă, iar în 2020 a fost adăugat şi un criteriu referitor la capacitatea de dezvoltare a serviciilor poştale în contextul pandemiei COVID-19.
Dacă în 2019 Poşta Română a fost pe locul 50 din 170 de ţări cu un punctaj de 47.81 puncte, anul acesta compania a urcat 6 poziţii până pe locul 44 cu un punctaj total de 54.78 puncte (+6.97 puncte vs anul trecut). Conform acestui clasament Poşta Română oferă servicii poştale mai bune decât echivalentele sale din Danemarca, Turcia, Brazilia sau Letonia.
Poşta Română susţine că s-a adaptat rapid situaţiei generate de pandemie şi a căutat, zilnic, soluţii pentru a nu întrerupe activitatea, iar măsurile luate să nu afecteze distribuirea trimiterilor şi a prestaţiilor sociale pentru populaţie. Conducerea companiei a găsit alternative și a semnat parteneriate cu diverși operatori pentru a înlocui transmiterea pe cale aeriană a corespondenței folosind curse auto. Totodată, a dezvoltat produse pentru a satisface necesitatea unei nevoi din ce în ce mai acute a furnizorilor de livrare la domiciliu a comenzilor, evitând expunerea populației la virusul COVID-19.
„Toate datele arată un nivel de dezvoltare poștală. Deși a fost un an greu în care ne-am confruntat cu provocări majore, observăm o avansare a companiei în acest clasament și o performanță în comparație cu alte țări membre UPU.”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
Trebuie să recunosc că nu am mai apelat de ceva timp la serviciile Poştei Române şi nu aş putea să îmi dau cu părerea dacă au mai schimbat câteva ceva, însă cel puţin la nivel declarativ compania este foarte activă. Voi ce părere aveţi ?