Dacă vreţi să vedeţi un oraş din România aflat în plină dezvoltare tehnologică, vă puteţi muta în Cluj-Napoca. Se pare că acest oraş este printre puţinele din ţara noastră care a aflat în ce secol se află la nivel de evoluţie administrativă.
Primăria Cluj-Napoca a anunţat lansarea oficială a primului funcţionar public virtual din România. Acesta se numeşte Antonia şi va ajuta cetăţenii să adreseze în primă fază peste 60 de tipuri de cereri online. Antonia va scurta circuitul actelor în instituţie cu până la 40%. Funcţionarul public virtual va fi dezvoltat în permanenţă, iar în cea de-a doua fază va apărea chiar şi fizic sub forma unui robot cu care clujenii vor putea interacţiona.
Primarul Cluj-Napoca, Emil Boc, a oferit presei toate detaliile despre Antonia: „Simplificăm accesul clujenilor la serviciile administrației publice locale, cu ajutorul tehnologiei. Respectând cerințele legale în vigoare, am stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetățenii le pot adresa Primăriei, cu ajutorul funcționarului public virtual „Antonia”. Acest lucru ne permite să scurtăm cu 40% circuitul actelor în instituție, prin faptul că cererile sunt înregistrate direct la șefii de servicii sau birouri, în subordinea cărora se începe procesarea solicitării și pregătirea răspunsului către cetățean.”
“La aceste cereri care se depun online cetăţeanul bifează căsuţa. De exemplul cetăţeanul vrea cerere pentru a se toaleta spaţiul verde din faţa blocului. Şi bifează spaţiul verde. Antonia vede că a bifat asta şi trimite la spaţii verzi. Dacă cetăţeanul a bifat greşit Antonia nu poate deocamdată să verifice conţinutul cererii, cel de la Spaţiul Verde va vedea că de fapt e o cerere pentru cimitir, pentru altceva, şi o va redirecţiona spre serviciul respectiv.” a completat Emil Boc.