Facebook este legat de conceputul de Like & Share, mereu s-a dorit și un Dislike din partea utilizatorilor, dar rețeaua socială nu-și permite un experiment în această direcție. Asta pentru că s-ar aduna prea multă hatereală și în multe cazuri ar deveni de-a dreptul tragic.
Spre exemplu, efectul pe care câteva sute de dislike-uri l-ar avea asupra unui adolescent. Facebook a calculat Like 2.0 cu mare grijă. Mai ales că vorbim de un produs cu adresabilitate globală, 1.5 miliarde utilizatori.
Mark Zuckerberg testează Reacții, aș putea spune că este un Like adus la generația 2.0. Prin Reacții se dorește redarea empatiei față de conținutul existent pe cea mai folosită rețea socială la nivel global.
Mai multe detalii în materialul video:
Today we’re launching a test of Reactions — a more expressive Like button. The Like button has been a part of Facebook for a long time. Billions of Likes are made every day, and Liking things is a simple way to express yourself.For many years though, people have asked us to add a “dislike” button. Not every moment is a good moment, and sometimes you just want a way to express empathy. These are important moments where you need the power to share more than ever, and a Like might not be the best way to express yourself.At a recent Townhall Q&A, I shared with our community that we’ve spent a lot of time thinking about the best way to give you better options for expressing yourself, while keeping the experience simple and respectful. Today we’re starting to test this.Reactions gives you new ways to express love, awe, humor and sadness. It’s not a dislike button, but it does give you the power to easily express sorrow and empathy — in addition to delight and warmth. You’ll be able to express these reactions by long pressing or hovering over the Like button. We’re starting to test Reactions in Ireland and Spain and will learn from this before we bring the experience to everyone. We hope you like this – or can better express how you’re feeling!
Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, October 8, 2015
Concluzia mea – Facebook-ul se va umple de emoticoane, unele amuzate, altele mai nervoase.