Respectând nişte criterii calculate la virgulă, maşina electrică de serie Chevrolet Silverado EV Max Range a parcurs peste 1700 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei (nou record în industrie)

gAuto
/
/
16 aug. 25
/

Luna trecută vă scriam despre recordul celor de la Lucid Motors, companie care a reuşit să parcurgă cu modelul electric de serie Lucid Air Grand Touring o distanţă de 1205 kilometri cu o singură încărcare.

Acest record nu a rezistat prea mult, o altă maşină de serie reuşind să îl depăşească şi încă cu foare mult. Sigur că există o diferenţă foarte mare între recordul celor de la Lucid Motors, cei care au mers cu maşina la viteze normale, şi cel despre care vom discuta în continuare (aici totul a fost calculat la virgulă).

Cei de la General Motors au reuşit să parcurgă cu maşina electrică Chevrolet Silverado EV Max Range peste 1700 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei, nou record absolut în industrie. Performanţa a fost obţinută cu un model de serie, unul care conform omologărilor oficiale, ajunge la o autonomie de până la 788 de kilometri.

Acest rezultat a fost obţinut însă în nişte condiţii absolut speciale, inginerii General Motors calculând la virgulă cam orice pentru a mări autonomia:

  • Șoferilor li s-a recomandat să mențină o viteză medie de 32-40 km/h și să reducă la minimum frânările bruște sau accelerațiile bruște;
  • În cea mai mare parte a testului, nu au fost pasageri pe scanului din dreapta;
  • Brațele ștergătoarelor de parbriz au fost reglate în cea mai joasă poziție acceptabilă pentru a reduce rezistența la aer;
  • Anvelopele au fost umflate la presiunea maximă acceptabilă pentru o rezistență la rulare mai mică;
  • Roata de rezervă a fost scoasă pentru a ușura greutatea vehiculului;
  • Alinierea roților a fost optimizată;
  • A fost adăugată o prelată auxiliară peste benă, pentru o circulație uniformă a aerului;
  • A fost oprit pe durata testului aerul condiționat;
  • Testul a fost efectuat la temperaturi ridicate, de vară, pentru eficiența bateriei.

Maşina a fost condusă doar de ingineri General Motors, traseul a durat şapte zile, iar la final autonomia obţinută a fost de 1059.2 mile, adică 1704.6 kilometri.

Surse: profit.ro, news.gm.com

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Eldrive România a inaugurat o stație de încărcare de 1MW (1.000 kW), prima de acest fel din Europa de Est

La sfârșitul lunii mai 2025 vă anunțam că rețeaua de stații de încărcare Eldrive a atins un număr de 600 de puncte de încărcare la nivel național, iar acum, la puțin peste jumătate de an distanță, sunt disponibile în România circa 1.000 de astfel de puncte de încărcare. Mi se pare o dezvoltare cu adevărat…

Tesla lansează în Europa modelul Tesla Model 3 Standard, unul cu preţ de plecare de 36.990 euro TVA inclus (cea mai ieftină versiune de pe bătrânul continent)

În prezent cea mai ieftină Tesla din Europa este Tesla Model 3 RWD, cea care are un preţ de plecare de 41.990 euro TVA inclus.

Volkswagen ID.Unyx 08 – primul SUV electric Volkswagen făcut cu tehnologie chinezească de la XPeng

Volkswagen a lansat în această săptămână un nou SUV, unul 100% electric denumit commercial Volkswagen ID.Unyx 08. Acesta a fost dezvoltat de către de către Volkswagen Group China Technology Company împreună cu producătorul auto XPeng.