Apple a publicat rezultatele financiare obținute în primul trimestru din 2015. Compania americană are un an fiscal distinct, Q1 este poziționat în octombrie – decembrie 2014, Q2 în ianuarie – martie 2015.
Mă rog, hai să vedem valorile obținute de către gigantul ce-și are sediul în Cupertino. Am selectat câteva date interesante:
– 70% din vânzările Apple au fost realizate pe plan internațional;
– China a ajuns cea mai mare piață pentru Apple în prima parte a lui 2015, creștere de 70% față de Q2 2014;
– 61 de milioane de iPhone-uri comercializate față de 75 milioane în Q1 2015. Logic, Q1 2015 s-a suprapus cu perioada sărbătorilor de iarnă = vânzări mai bune. 40% creștere față de aceeași perioadă din anul fiscal 2014;
– 4.5 milioane de Mac-uri, creștere de 10% față de Q2 2014;
– 12.6 milioane de iPad-uri față de 21.4 milioane în trimestrul anterior, în Q2 2014 atingeau peste 16 milioane de unități. Este evident că tabletele nu mai sunt la mare căutare și nu doar la Apple se întâmpla asta ci la scară globală;
– venituri de 58 miliarde dolari în Q2 2015.
iPhone-ul este motorul de creștere, iar succesul din China mi se pare de-a dreptul incredibil, depășind piața de acasă a Apple. Să vedem în Q3 2015 ce impact are Apple Watch în rezultatele pe care Tim Cook le va furniza în iulie 2015.