Vodafone România și-a prezentat rezultatele financiare pe ultimul trimestru din 2018 (1 octombrie – 31 decembrie). Baza de clienți a ajuns la 9.9 milioane din care 9.2 milioane pe servicii mobile.
ARPU de 5.9 euro în cele trei luni, veniturile din servicii au atins 180.2 milioane euro. 40.9% din clienții Vodafone România erau pe abonament, iar 59.1% pe cartelă preplătită. A crescut ponderea abonaților pe telefonia mobilă cu 1.2%.
Declarație oficială:
Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România, a declarat: „În trimestrul trecut, ne-am concentrat pe dezvoltarea și pe investițiile în digital, una dintre prioritățile companiei. Drept urmare, eforturile noastre constante de a le oferi clienților noștri experiențe digitale convenabile au avut ca rezultat o creștere a interacțiunilor cu peste 50% pe toate canalele digitale. De asemenea, atât abonații, cât și utilizatorii cartelelor preplătite au beneficiat, în ultimele luni, de promoții dedicate și de campanii digitale în cadrul aplicațiilor mobile Vodafone și în magazinul online”.
Discuția legată de rezultatele financiare ale Vodafone România trebuie pusă într-un context. Spre exemplu. în trimestrul cuprins între 1 iulie – 30 septembrie 2018, au avut venituri de 183.6 milioane euro și 9.73 milioane clienți din care 8.9 milioane pe servicii mobile, iar ARPU era de 6.1 euro.
Observ o creștere serioasă a numărului de clienți în doar 3 luni, creștere ce pare a fi obținută strict pe telefonia mobilă: 8.9 milioane la 9.2 milioane de la un trimestru la altul, de la 9.7 la 9.9 milioane pe întreaga bază. Totuși, ARPU scade la 6.1 la 5.9, iar veniturile nu sunt superioare în trimestrul cu Black Friday și Crăciunul raportat la un trimestru de vară cu luna concediilor – august și vânzări în mod tradițional mai slabe.
Putem face o comparație cu ultimul trimestru din 2017 – 1 octombrie – 31 decembrie. Au înregistrat venituri de 182.3 milioane euro, 9.94 milioane clienți, ARPU de 6 euro. Concluzia, o mică scădere pentru divizia autohtonă a Vodafone.