Orange este primul operator de telecomunicații ce a prezentat informații legate de performanțele atinse în primul trimestru din 2017 ( ianuarie – martie).
Am extras câteva date din comunicat:
- 10.065.000 clienți pe servicii mobile și fixe;
- cifră de afaceri de 246.2 milioane euro, creștere de 4.6% față de T1 2016;
- traficul de date în rețeaua 4G a crescut de 4 ori față de T1 2016;
- 2.4 milioane clienți pe serviciile 4G, pe 31 martie 2017;
- serviciile de internet fix prin Orange Home sunt disponibile în 160 de orașe;
- serviciul de televiziune prin cablu și satelit a ajuns la borna a 342.000 clienți, creștere de 16.4% față de T1 2016;
- 112.000 de abonați pentru serviciile fixe în bandă largă, Orange Home Net pe fibră optică cu 12.000 de clienți;
- 41.000 de clienți Orange au ales Orange Money pentru transfer de bani, achitare de facturi sau efectuare de reîncărcre a cartelelor preplătite.
Declarație oficială:
”Performanța susținută din acest trimestru are la bază direcțiile strategiei Essentials2020. Vectorii de creștere pe care ne-am concentrat în aceste prime trei luni au fost rețeaua, dezvoltarea serviciilor fixe și intrarea pe zona serviciilor financiare. Obiectivul comun al tuturor inițiativelor noastre din acest trimestru a fost de a consolida relația cu clienții, construită pe parcursul celor 20 de ani de prezență în România. Înțelegerea nevoilor acestora, precum și atenția deosebită acordată calității rețelei ne-au permis să ne diversificăm constant portofoliul, de la servicii de voce și date, până la servicii de divertisment sau financiare. Astfel, angajamentul luat față de clienți – de a-i conecta cu ceea ce este important – rămâne prioritar.” a declarat Liudmila Climoc, Chief Executive Officer Orange România.
M-am uitat pe rezultatele Orange din trimestrul 4 2016. Nu am cum să nu remarc că de la 10.388.000 clienți am trecut în T1 2017 la 10.065.000 clienți. Avem o scădere de 323.000 clienți pentru operatorul portocaliu. Cifra de afaceri scade la 259.7 milioane euro la 246.2 milioane euro, dar aici cumva este logic. Nu ai cum să compari ultimul trimestru din an, cu perioada sărbătorilor și cadourilor cu primul trimestru ce în mod logic este mai slab din punct de vedere al vânzărilor.
Crește numărul celor ce folosesc servicii 4G cu 200.000 clienți. Orange Home TV are o creștere modestă, de la 333.000 abonați la 342.000 clienți – plus de 9000 abonați. Este puțin față de ambițiile Orange ce dorește a deveni un jucător important pe această piață.
Una peste alta, Orange trebuie să găsească o soluție spre a crește atractivitatea serviciilor sale de TV și internet fix. Aici stă cheia în dezvoltarea sa pe plan local, în concurența ce se joacă cu RCS-RDS, Telekom, Vodafone, UPC etc.