În primul rând trebuie menţionat că acest articol nu este o analiză exhaustivă ci o introspecţie de moment.
Avem un sistem educaţional imperfect. De ce?
Pentru că se pune accent, prea mult, pe cunoştinţele de ordin teoretic şi nu pe cele practice.
Ar trebui să-i învăţăm pe ai noştri elevi să colaboreze, să ştie a redacta un proiect a scoate în evidenţă calităţile şi punctele lor forte. Să cunoască modul de lucru într-o economie. A învăţa să rezolve probleme practice, a le dezvolta imaginaţia.
Să le formăm o tărie de caracter şi analiză, încrederea în forţele proprii.
Ce face sistemul educaţional la ora actuală?
Bazat, cred, prea mult pe teorie. Nu trebuie să cădem nici în partea opusă( în afară sunt unele chestii hilare – Belgia din 10 adolescenţi are 5 care nu sunt în stare să citească fluent, are o programă extrem de rarefiată).
Un adolescent cu rezultate bune este un mic roboţel care repetă profesorului o serie de cunoştinţe formale.
Poate că la, un moment dat, vom avea o reformă şcolară făcută cu cap şi de viitor.