Românii au făcut peste 3200 de reclamaţii la ANCOM în 2022 – care sunt companiile cu cele mai multe plângeri ?

20/01/2023

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) primeşte permanent reclamaţii din partea românilor pentru colaborările problematice pe care le au cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice şi de servicii poştale.

În 2022 ANCOM a primit 3236 astfel de reclamaţii, iar subiectul cel mai întâlnit a fost legat de relaţiile contractuale deficitare dintre utilizatori şi furnizori.

În ceea ce priveşte serviciile de comunicaţii electronice, utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanță (15%), facturarea serviciilor de telefonie/internet (13%) și calitatea acestora (11%).

14% din petițiile primite, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au semnalat probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon, în timp ce 9% din petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a acestui serviciu în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Cele mai multe reclamaţii au fost primite de:

  • Vodafone România – 26%;
  • Orange România – 20%;
  • RCS & RDS – 14%;
  • Orange Romania Communications – 12%;
  • Telekom Romania Mobile Communications – 12%.

La nivel de servicii poştale, cele mai multe dintre problemele semnalate de utilizatorii au vizat deteriorarea trimiterilor poștale (21% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (15%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (13%) și pierderea sau furtul acestora (12%).

Cele mai multe reclamaţii au fost primite de:

  • Fan Courier – 24%;
  • Cargus – 18%;
  • Dynamic Parcel Distribution – 17%;
  • Nemo Express – 13%.

Dacă în cazul serviciilor poştale liderul pieţei a primit cele mai multe reclamaţii (aspect oarecum normal ţinând cont de numărul coletelor), în cazul serviciilor de comunicaţii electronice cele mai multe reclamaţii au fost primite de al doilea jucător din piaţă.

Sursa: ancom.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.