Smartphone

„O ducem rău !”, au zis mulţi în perioada alegerilor, însă economia spune altceva, cifrele ne indică alte aspecte, iar piaţa telefoanelor inteligente nu face notă discordantă.

Într-o declaraţie acordată celor de la economica.net, Ciprian Mirea, Head of Trade & Product Marketing OPPO România, a transmis că românii sunt oarecum atipici pentru Europa de Est când vine vorba de alocarea unui buget pentru achiziţia unui smartphone. Dacă polonezul, bulgarul, ucraineanul sau chiar ungurul se orientează în general pentru modele mai accesibile, românul nu, el vrea ce este mai bun şi alocă bugete semnificative pentru acest lucru.

„Este o schimbare în ultimii ani, în ceea ce privește consumatorul român versus consumatorul din Europa de Est. Cumva tendințele la noi sunt mai apropiate de vestul Europei ca obicei de consum, ca ce tehnologii căutăm la un telefon, ca buget pe care suntem dispuși să alocăm în zona asta. Deci, da, e atipic în zona noastră de continent, mai degrabă consumatorul român e orientat, sau similar cu consumatorul din vest. Ne deosebim de Polonia, Ucraina, Bulgaria, poate și un pic de Ungaria”, a transmis Ciprian Mirea.

Dacă la nivel de volume piaţa de smartphone-uri din România a scăzut cu 5% în 2024, valoric aceasta a crescut cu 8%, tocmai pentru că românii au cumpărat mai multe smartphone-uri din clase superioare (mid-range şi premium).

Conform Oppo România, românii îşi doresc de la un smartphone să performeze în următoarele 3 categorii:

  • cameră foto;
  • autonomie;
  • rezistenţă.

Românul vrea practic de la un telefon să facă poze bune, să îl ţină bateria cât mai mult şi să reziste la şocuri, lovituri, apă, praf etc. Nu că m-ar surprinde, dar aceste trei caracteristici chiar sunt importante la un smartphone.