Cel mai nou raport Strategy Analytics privind evoluţia pieţei telefoanelor inteligente este în ansamblu unul îngrijorător, chiar dacă anumiţi producători au avut creşteri susţinute.
În trimestrul al treilea din 2018 (iulie – septembrie) s-au vândut aproximativ 360 milioane de smartphone-uri, cu 8.4% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă din 2017. Creşteri importante au avut Huawei (51.8 milioane unităţi, adică +32.5%) şi Xiaomi (33 milioane unităţi, adică +19.1%), în timp ce Apple a rămas constantă (46.9 milioane unităţi, adică +0.4%).
Cele mai mari pierderi vin din tabăra Samsung, companie care a comercializat doar 72.3 milioane unităţi, adică cu 13.3% mai puţin comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cota de piaţă s-a schimbat direct proporţional cu unităţile vândute, astfel Samsung a scăzut de la 21.2% la 20.1%, Huawei a crescut de la 9.9% la 14.4%, Apple a crescut de la 11.9% la 13%, iar Xiaomi a crescut de la 7% la 9.2%.
Dacă se păstrează trendul, până în 2020 estimez că:
- Huawei va ajunge numărul 1 mondial cu număr de unităţi vândute şi cotă de piaţă;
- Samsung va reduce preţul telefoanelor din zona entry-level şi mid-range pentru a putea fi mai competitivă;
- Xiaomi va deveni o ameninţare serioasă pentru TOP 3 (dacă nu a devenit deja);
- Mai mulţi producători din zona “others” vor dispărea deoarece nu se vor adapta cerinţelor pieţei.