Educația prin intermediul resurselor digitale a devenit o alternativă la școală tradițională în condițiile de forță majoră aduse de către pandemia din ultimele luni. Accesul la mijloace de comunicare moderne a fost diferită, de la copil la copil și de la profesor la profesor (în funcție de resursele disponibile, de cunoștințele dobândite în materie de utilizare a calculatorului, viteză a conexiunii la internet etc).
Îmi amintesc cât de important a fost primul meu PC pentru mine. Eram pe sfârșitul primului an de facultate când alături de tatăl meu am mers și am cumpărat un sistem gata configurat cu unitate, monitor, tastatură, maus și chiar și un sistem de boxe 2.1. De acolo l-am dus acolo unde locuiam în gazdă și l-am conectat la internet (vitezele erau de ordinul a zeci de kbps).
Ai mei au dus-o greu după 1990, au rămas fără serviciu și au trebuit să se axeze pe agricultură. Îmi amintesc că tata a făcut rate pe câțiva ani pentru PC-ul respectiv. Cu el am reușit să fac primii pași în lumea internetului, a jocurilor, să accesez biblioteci virtuale. Așa mi-am putut scrie lucrarea de licență și de disertație. Am și ajutat pe alții la rândul meu.
Faptul că mi-am scris singur lucrarea de licență, m-a ajutat să-mi organizez ideile mai bine în scris și așa am reușit să trec examenul de titularizare la istorie de prima dată (al doilea în 2006, erau peste 100 de candidați pe trei locuri de titular în Dâmbovița). La aproape un an de când am ajuns profesor m-am transferat pe un notebook și de atunci nu am mai revenit la PC-urile clasice.
Le mulțumesc mereu alor ei că m-au ajutat să trec prin facultate, că au investit pe cât au putut în educația mea. Nu le-a fost ușor și sunt sigur că de multe ori se repetă scenariul și în prezent. Școala online rămâne soluția la care autoritățile urmează a apela și în anul școlar 2020 – 2021. Nu știm exact dacă pentru câteva săptămâni, pentru câteva luni, un semestru sau întreg anul școlar.
Vodafone rulează o campanie sub denumirea: Împreună nu lăsăm niciun elev în urmă. Este o campanie la care pot participa clienții Vodafone, dar și cei ce folosesc alte rețele de telecomunicații. Pot dona 2, 5 sau 10 euro pentru extinderea programului Școala din valiză. Fundația Vodafone se angajează să dubleze întreaga sumă a donațiilor.
Fundația Vodafone va folosi sumele strânse + donația sa pentru achiziția de dispozitive , dar și pentru conținut educațional relevant (Școala din valiză a debutat în 2018, au avut acces 22 de școli din 11 județe și peste 5300 de copii). Vodafone România va oferi datele mobile în mod gratuit pentru toți elevii și profesorii din program.
Donațiile pot fi realizate prin SMS la 8846, din creditul existent în extraopțiunea cartelei preplătite, direct pe factura Vodafone sau cu ajutorul unui card bancar.
Declarație oficială:
”Acesta este un moment decisiv pentru viitorul societății digitale românești. Consider că este foarte important să acționăm acum și, împreună cu utilizatorii Vodafone și în conformitate cu inițiativele autorităților, să susținem toți elevii și profesorii pentru a beneficia de acces la resurse educaționale de calitate din luna septembrie. Doar acționând împreună vom putea să reușim în acest nou context. Chiar dacă pandemia a afectat inclusiv planurile noastre pentru acest an, am considerat că investițiile în educație ar trebui să fie o prioritate pentru a susține viitorul României. Digitalizarea ar trebui să fie o prioritate pentru fiecare actor din această piață, fie că vorbim despre companii, despre autorități sau despre cetățeni și ar trebui să ne concentrăm pe reducerea decalajelor dintre mediul rural și cel urban și pe cele dintre diferitele categorii sociale. Accesul la educația trebuie să fie la fel pentru toată lumea, iar noi vom contribui la realizarea acestui lucru”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.