Arhiva

Bunăvoinţă sau goana după comision? Este întrebarea pe care şi-o pun reprezentanţii firmelor din ţară dar şi unele persoane fizice autorizate. Totul după ce Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a decis ca formularele pentru achitarea impozitelor la stat să fie depuse în format electronic din luna iulie. Până atunci, toţi contribuabilii vor trebui să achiziţioneze o semnătură electronică. Pentru asta ei vor fi nevoiţi să scoată din buzunar 47 de euro fără TVA. Banii nu vor merge însă în conturile celor de la ANAF sau ale Ministerului Finanţelor. Vor intra în vistieria a trei societăţi comerciale acreditate de cei de la Finanţe.

Autorităţile susţin că certificatul electronic a fost implementat pentru a simplifica procedura de achitare a impozitelor. Asta pentru că până acum, contribuabilii erau nevoiţi să completeze cinci formulare în loc de unul. În spatele „afacerii” se află însă multe semne de întrebare în condiţiile în care zeci de mii de reprezentanţi de societăţi comerciale dar şi persoane fizice autorizate vor avea obligaţia de a trece la sistemul electronic. Contra-cost, bineînţeles!