PostNord, serviciul poştal din Suedia, are impus prin lege ca din 2030 să aibă toată flota formată din maşini electrice, însă compania a dorit să experimenteze mai repede această idee, aşa că în mai 2024 a achiziţionat o flotă de 400 de maşini electrice.
După lungi analize şi discuţii cu producătorii, PostNord a decis să cumpere 400 de modele Opel Combo-e. Compania avea un istoric bun cu Opel, promisiunile de performanţă şi autonomie au fost mulţumitoare, iar maşinile au fost adaptate pentru specificul activităţii.

În România avem o vorbă, „socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg” şi cam la fel s-a întâmplat şi în cazul PostNord.
Deşi Opel a garantat o autonomie minimă de 280 de kilometri cu un plin al bateriei (iar aici au fost luate în calcul inclusiv variaţiile mari ale climei nordice), în practică cele 400 de Opel Combo-e au oferit autonomii medii de 140 – 150 de kilometri. În contextul în care traseele poştale ale PostNord sunt în medie de 180 – 200 de kilometri, dar ajung şi la 250 de kilometri, rezultatele au fost dezamăgitoare.
PostNord a încercat să caute soluţii, ba chiar reprezentanţii Opel ar fi recomandat limitarea vitezei (aceştia ar fi sugerat că şoferii serviciului poştal conduc prea agresiv). PostNord a limitat maşinile la 90 km / oră, însă autonomia a rămas la fel de slabă.
Dan Jonsson, managerul unui sediu al PostNord din Jonkoping, a declarată că deşi „le-am încercat în toate condiţiile meteo, în toate condiţiile de climă şi în toate regiunile ţării, la autonomia actuală şi bateriile pe care le au aceste maşini, ele pur şi simplu nu pot face faţă muncii noastre. E cumva ironică toată situaţia, că înseşi maşinile electrice periclitează tranziţia la mobilitate electrică. Nu ne-am fi dorit un asemenea deznodământ, chiar speram că tehnologiile au evoluat deja suficient de mult încât să le putem exploata intens fără probleme şi să nu mai revenim la motorizări cu combustie. Dar exploatarea acestor modelele electrice Opel s-a dovedit a dezamăgire totală pentru noi şi toate eforturile noastre de a remedia aceste probleme n-au avut vreun efect pentru autonomia de viaţă reală.”
În tot acest context, PostNord se vede nevoită să renunţe complet la aceste Opel Combo-e pentru tot ce înseamnă distanţe medii şi lungi şi le va înlocui cu modele cu motoare diesel.

Sursa: piataauto.md