În ultimul an printul s-a dovedit a fi o afacere neprofitabilă şi s-au făcut închideri de redacţii (Cotidianul) sau restructurări de acţionariat (Evz, Capital, etc). Pentru mai multe detalii puteţi consulat blogurile reportervirtual.ro sau paginademedia.ro care fac un fel de cronolog al mişcărilor din mass-media.
Principalul „vinovat” este internetul. Mă uitam şi în cazul meu. Singurele reviste pe care le cumpăr ediţie de ediţie sunt Autoshow (de vreo 6 – 7 ani) şi AutoBild (de 1 an). Prima o iau din inerţie după atâta amar de vreme şi AutoBild-ul chiar are un caracter informativ pronunţat şi îşi merită preţul – 3,90 Ron. Promotor costă dublu şi jumătate şi este o palidă umbră a unei reviste auto (se doresc a fi un fel de Top Gear de România şi chiar nu le iese).
Informaţiile de acolo sunt şi pe online dar în unele momente nu poţi lua laptopul cu tine :).
Restul de ziare şi săptămânale îmi sunt accesibile online. Nici nu dau iama pe acolo. Intru pe mediafax.ro sau realitatea.net şi gata. Răsfoiesc bloguri sau alte topicuri un timp îndelungat.
Ziarele în formă fizică se duc încet dar sigur către un sfârşit. Internetul oferă informaţie variată şi gratuită. Se vorbeşte de introducerea taxei sau abonamentului pentru ediţiile virtuale. Cine va adopta un astfel de model, în fază incipientă, va da faliment. Conţinutul trebuie să primeze şi să te facă să plăteşti pentru el. Sunt sigur că zeci de alte site-uri vor aduce aceleaşi date pe gratis. Rămâne de văzut.
Vremea când citeam Evz, Capital, Gândul, Jurnalul Naţional a trecut.