Nokia se pregăteşte să contratace în segmentul smartphone-urilor (cel care în segmentul T4 din 2009 a fost în mare formă la domeniul vânzărilor şi lansărilor de dispozitive). Google a început anul cu Nexus One (un HTC foarte performant sub sigla Google). Microsoft se pregăteşte ca la World Mobile Congres de la Barcelona din februarie anul acesta să lanseze un telefon de aceeaşi factură sub brand propriu.
Lupta se înteţeşte iar criza nu face loc decât celor puternici. Nokia îşi vede cota de piaţa ameninţaţă şi reduce preţul smartphone-urilor sale cu 10%. Se ştie că preţul telefoanelor Nokia era peste cel al concurenţei şi prin 10% mai puţin se apropie de Samsung, Motorola sau Sony Ericsson.
Cel mai ieftin smartphone al lor este Nokia 5230 (a cărui particulă aminteşte de Samsung S5230 lansat anterior modelului finlandez şi un hit în vânzările din România).
Update: Aş zice că şi cu 20% reducere şi trendul lor tot ar fi în scădere. Spre deosebire de Apple, Google sau Microsoft experienţa Nokia în online joacă în liga a doua. Conectivitatea la internet şi posibilităţile de interconectare cu servicii oferite pe web este importantă în contextul anterior.
Sursa
Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a ieftinit pretul smartphone-urilor cu pana la 10%, intrand astfel in competitie cu dispozitivele ieftine ale Samsung sau Sony Ericsson, scrie Reuters. Compania finlandeza sustine ca ieftinirea este parte a planului sau de business, luand astfel de masuri de cateva ori pe an.
Update2: Oare în România se va simţi mişcarea Nokia?