Smartphone-urile sunt cele care au distrus piaţa camerelor foto, iar asta nu o spun eu, o spun cifrele. Din păcate această piaţă a ajuns de la un colos, la una chiar de nişă, pentru pasionaţi, entuziaşti şi specialişti.
Vârful de glorie al camerelor foto a fost atins în 2010, an în care în toată lumea s-au comercializat 121.4 milioane de unităţi. Anul trecut s-au vândut doar 7.72 milioane de camere foto astfel:
- 4.83 milioane camere mirrorless;
- 1.72 milioane camere cu obiectiv integrat;
- 1.16 milioane camere cu single lens reflex.
Dacă ar fi să facem o comparaţie brută, în 2023 s-au vândut cu 93.6% mai puţine camere foto decât în 2010. O nebunie ar spune unii, o normalitate ar răspunde alţii, ţinând cont de evoluţia ansamblelor foto de pe telefoanele inteligente.
Din fericire pentru ultimii producători rămaşi pe această piaţă, se vinde mai puţin cantitativ, dar mai scump. Deşi vs 2022 s-au comercializat cu 0.29 milioane unităţi mai puţin, valoric vorbind sumele au crescut de la 4.2 miliarde de euro, la 4.4 miliarde de euro. Adică categoriile menţionate la începutul acestui articol (pasionaţii, entuziaştii şi specialiştii) sunt dispuse să plătească mai mult pentru o calitate mai bună.
Omul iubeşte comoditatea, iar evoluţia tehnologică îi alimentează şi mai mult această stare. Smartphone-ul este acel device complex care răspunde la foarte multe nevoi şi totul într-o formă foarte compactă.