Vă scriam în urmă cu câteva săptămâni faptul că Sony trece printr-o perioadă foarte grea a existenţei sale. Acest lucru se datorează pierderilor suferite în ultima perioadă, pierderi apărute în special din nişa telefoanelor inteligente. Sony Mobile Communication a înregistrat în 2014 pierderi de 1.58 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă aproximativ 83% din pierderile totale ale imperiului Sony.
În acest context, CEO-ul companiei, Kazuo Hurai, a anunţat într-o conferinţă de presă în Japonia că Sony nu va mai putea creşte în segmentul smartphone-urilor datorită concurenţei foarte puternice. În aceeaşi barcă se află şi ramura de televizoare a companiei care în ultima perioadă este într-o continuă scădere.
Planul pe termen mediul al companiei se traduce printr-o creştere totală a vânzărilor cu 25%, adică un profit de 4.2 miliarde de dolari până în 2018. Deoarece acest plan este unul ambiţios, CEO-ul Kazuo Hurai a anunţat că sunt hotărâţi să ia decizii din cele mai radicale (dacă alte soluţii nu se găsesc). Această afirmaţie o putem trece uşor către ideea de renunţare completă la afacerile din domeniul smartphone-uri/tablete şi televizoare.
Pe aceeaşi lungime de undă, CEO-ul Sony a anunţat că vor creşte investiţiile în cercetare şi dezvoltare pentru ramurile profitabile. Conform ultimului raport anual Sony, cele mai profitabile afaceri sunt cele ale jocurilor (PlayStation) şi ale senzorilor foto.
Să fie oare anul acesta ultimul an cu smartphone-uri Sony pe piaţă?