Nu l-am cerut, dar îl vom primi. Nu am încă copilul atât de mare să mă interesez cum se mai joacă adolescenţii în mediul online, însă cu siguranţă viitorul va fi în metavers. Toate marile companii investesc miliarde de dolari în această direcţie şi chiar dacă nu îl vom dori, ne va fi băgat pe gât (cineva va trebui să plătească).
Epic Games, dezvoltatorul cunoscutului joc Fortnite, a anunţat prin intermediul unui comunicat de presă că Sony şi Kirkbi (grupul de investiţii din spatele LEGO) vor investi 2 miliarde de dolari în dezvoltarea metaversului (câte 1 miliard fiecare). În Fortnite au loc deja numeroase evenimente virtuale, de la concerte live, până la zone speciale de socializare.
Conform celor de la Epic Games în prezent Fortnite are peste 350 de milioane de utilizatori, iar cei de la Kirkbi vor să ducă mai departe ideea de metavers şi către copii. Se pare că sub brandul LEGO, Epic Games şi Kirkbi vor crea un metavers destinat exclusiv acestei categorii.
Epic Games este o companie evaluată la 31.5 miliarde de dolari, iar potenţialul de creştere este uriaş în contextul în care are tot ce îi trebuie pentru a evolua cu piaţa în ceea ce priveşte dezvoltarea unui univers virtual uriaş, adică ceea ce numim azi metavers.