Spotify a ales FC Barcelona pentru strategia sa de marketing. Este vehiculată suma de 280 milioane euro* ce urmează a fi plătiți pe durata contractului de 4 ani (începând din sezonul 2022 / 2023).
Ce primește Spotify din partea FC Barcelona?
🔵 dreptul a-și pune sigla pe tricouri la echipele de fotbal masculin și feminin (sponsor principal – în partea frontală);
🔵 denumirea stadionului este schimbată pentru prima dată în istorie din Camp Nou în Spotify Camp Nou;
🔵 reclamele ce rulează pe stadion vor fi geolocalizate (în Europa vor fi artiști cu relevanță locală, în India sau alte părți ale lumii vor fi ad-uri legate de cântăreți apreciați în zona respectivă);
FC Barcelona se alege cu o sumă importantă, mai ales că rezultatele financiare nu sunt cele scontate. Pandemia a afectat veniturile, au renunțat la Messi pentru că nu se încadrau în planul financiar de redresare, amenință Champions League cu Superliga Europei alături de alte cluburi cu scopul de a obține mai mulți bani etc.
Este interesant că:
🔴 FC Barcelona nu a schimbat niciodată denumirea stadionului său (până când nu s-a găsit un sponsor care să ceară expres);
🔴 FC Barcelona nu a avut un sponsor scris pe tricou în partea față până în 2006, iar câțiva ani de zile au jucat cu sigla UNICEF ( ei fiind cei care contribuiau cu 1 milion dolari / euro pe an spre a putea purta badge-ul respectiv);
🔴 FC Barcelona este în continuare deținută de către cei ce cotizează lunar (așa-numiți socios).
Ca să vă faceți o idee legată de prezența Europei în lumea tech globală, Spotify este cel mai mare brand pornit de aici. SUA are Google, Apple, Amazon, Facebook, Microsoft. China iese în față cu Tencent, Alibaba și TikTok, iar Europa cu…, Spotify.
Informația legată de sumă nu a fost confirmată de către Spotify sau FC Barcelona, dar vor veni detalii în raporturile financiare ale clubului de fotbal.