Telekom Romania a anunţat rezultatele financiare pentru primele trei luni ale anului în curs. Dacă concurenţa creşte, operatorul magenta are motive de îngrijorare, asta după ce minusurile apărute fac deranj în vistieria companiei.
Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) şi Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote) au înregistrat împreună venituri consolidate de 258 milioane euro.
Luate separat, Telekom Romania Communications a raportat pentru primul trimestru din 2018 venituri de 136,7 milioane euro, în scădere cu 4,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2017, în timp ce EBITDA ajustată a fost de 17,1 milioane euro, cu 20,1% mai mică de la un an la altul. Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 121,3 milioane euro, mai mari cu 12,5% faţă de perioada similară a anului trecut, în special datorită veniturilor mai ridicate din segmentul postpaid şi din vânzarea de echipamente.
Iată şi alte date interesante:
- 1.46 milioane clienți pe serviciile de televiziune, creștere de 0.4%, însă cu venituri aferente mai scăzute cu 5% de la un an la altul;
- 550.000 abonaţi la pachete de servicii integrate fix-mobil, creștere de 38% față de primul trimestru din 2017;
- 1.17 milioane clienți pe serviciile broadband (internet fix și mobil), în scădere cu 0.8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi venituri corespondente în scădere cu 9%;
- 4.7 milioane clienți pe telefonia mobilă, din care 35% pe abonament. Avem o scădere de 6.8% față de aceeași perioadă din 2017;
- numărul total al clienţilor din segmentul business a crescut cu 2,3% în primul trimestru al anului faţă de perioada similară a anului trecut.