TOP 10: Piața de smartphone-uri în Q2 2022 – Honor urcă spectaculos și prinde locul 6, Samsung și Apple pe pozițiile fruntașe

/
/
29 iul. 22
/

Au început să apară informații legate de piața de smartphone-uri în Q2 2022 (1 aprilie – 30 iunie). O să analizăm datele oferite de către Omdia și Canalys. Piața în sine a fost în scădere, Samsung, Apple și Honor au reușit să fie într-un trend pozitiv.

Mai întâi să parcurgem informațiile oferite de Omdia și compilate de către GSMarena:

  1. Samsung – 62 milioane unități și creștere de 8.7% față de Q2 2021;
  2. Apple – 48.9 milioane unități și creștere de 12.9% față de Q2 2021;
  3. Xiaomi – 39.4 milioane unități și scădere de 21% față de aceeași perioadă din 2021;
  4. OPPO – 25.7 milioane unități și scădere de 20.9%;
  5. vivo – 24.8 milioane unități și scădere de 21.5%;
  6. Honor – 15.1 milioane unități, creștere de 125.4% față de Q2 2021;
  7. Realme – 13.4 milioane unități și scădere de 2.9%;
  8. Motorola – 12.7 milioane unități și creștere de 19.8% față de Q2 2021;
  9. Tecno – 8.7 milioane unități și creștere de 22.5% față de Q2 2021;
  10. Huawei – 6.4 milioane unități și scădere de 34.7% față de Q2 2021;

Dacă adunăm vânzările generate de grupul BBK (OPPO, vivo și Realme + OnePlus de la care nu avem informații mai sus) se obțin peste 64 milioane unități, suficient spre a avea pe altcineva pe prima poziție a podiumului. Mă rog, BBK nu există de sine stătător și discutăm despre aceste compani în mod separat.

Mi se pare notabil că Huawei își păstrează o poziție în top 10, în contextul în care se confruntă cu limitări în ce privește accesul la piața de componente. Honor pe de altă parte mi se pare că începe să-și tureze motoarele, iar feedback-ul pozitiv din China urmează a fi cules și de pe alte piețe. Cred că ei se află într-o adevărată ofensivă și mă aștept la surprize plăcute și pe plan local, din ultima parte a anului. Abia ce a au avut evenimentul de lansare oficială în 🇷🇴.

Pe GSMarena au fost urcate și datele Canalys:

Primele 5 poziții sunt neschimbate. Valorile în milioane unități sunt ușor diferite față de statistica Omdia. Observați cum OPPO, vivo și Xiaomi se află pe un trend descrescător. Au pierdut milioane unități în China din două motive: ofensiva Honor și efectele pandemiei (în Q2 2022 au fost lockdown-uri severe prin marile orașe).

Piața de smartphone-uri este dinamică, iar în a doua parte a anului mă aștept la o consolidare pentru Samsung și Apple. Compania sud-coreeană pregătește o generație nouă de smartphone-uri pliabile, iar Apple are o serie nouă cu debut tradițional în septembrie. Honor începe să prindă tracțiune, iar efectele s-ar putea vedea și la nivel local.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Smartphone-urile din 2026 vor fi şi mai slabe şi mai scumpe (opţiunile cu 16 GB RAM aproape că vor dispărea, însă vor apărea mai multe modele cu 4 GB RAM)

Dacă vreţi să vă cumpăraţi un smartphone într-un viitor apropiat, vă recomand să grăbiţi puţin achiziţia, asta dacă nu doriţi ca în câteva luni să plătiţi mai mult şi să primiţi mai puţin.

Nothing Phone (3a) Lite – review

La pachet cu căștile Nothing Headphone (1) am primit și telefonul pe care îl voi prezenta în continuare. Dacă la căști a fost vorba despre unele vârf de gamă, de această dată avem în față un smartphone entry-level spre mid-range, poate mai corect ar fi să spunem un mid-range de la baza categoriei. Nothing Phone…

TOP 10: Cele mai vândute smartphone-uri în T3 2025 – iPhone 16, iPhone 16 Pro și iPhone 16 Pro Max (5 modele de la Apple și 5 de la Samsung)

Counterpoint Research este o agenție ce livrează informații trimestriale despre piața de smartphone-uri la nivel global, regional sau pe fiecare țară în parte.