CounterPoint Research a venit cu un studiu legat de piața chineză pe Q2 2023 ( 1 aprilie – 30 iunie). Mi se pare interesant că Vivo a ajuns pe primul loc, la mică distanță de Apple și OPPO.
Piața chineză a cunoscut o scădere de 4% față de Q2 2022, iar vânzările sunt cele mai slabe pe acest trimestru din 2014 și până în prezent. Asta arată cumva și o suprasaturare, din ce în ce mai puține persoane țintesc să-și schimbe smartphone-ul.
La nivel global a fost o scădere și mai pregnantă, de 10% și detalii ați descoperit într-un articol dedicat.
- Vivo – 17.7% și scădere de 14%, în Q2 2022 își acontau 19.8% (știam că Vivo este un jucător important pe piața de smartphone-uri din China, dar nu că ajunge și în fotoliul de lider);
- Apple – 17.2% și creștere de 7%, la egalitate cu OPPO;
- OPPO – 17.2% și cădere de 8%;
- Honor – 15% și o evoluție negativă pregnantă, – 21% față de Q2 2022;
- Xiaomi – 14% și se află cu 9% sunt rezultatul din trimestrul similar desfășurat în 2022;
- Huawei – 11.3% și creștere spectaculoasă pe piața sa de acasă de 58% față de Q2 2022;
- Realme – 2.7% și creștere de 8%;
- Ceilalți – 4.9% vs 4.3% în Q2 2022.
Pe un tren pozitiv se află Apple, Huawei și Realme, iar ceilalți producători au înregistrat scădere, de la liderul de moment Vivo și până la OPPO, Honor și Xiaomi.
Honor nu a reușit să obțină rezultate bune în acest trimestru, dar mai au jumătate de an în care să-și calibreze strategia în China. Trebuie precizat că rezultatele OPPO integrează și OnePlus. Cei de la CounterPoint Research spun că OnePlus în China ar fi avut o creștere majoră de 254% pe marginea integrării cu OPPO și ar fi ajutat compania mamă să se mențină ceva mai bine față de Vivo spre exemplu ce a avut o scădere mai puternică.
China este cea mai mare piață de smartphone-uri la nivel global și are cel mai mare număr de utilizatori de telefoane inteligente (în 2022 a fost publicat un studiu și erau 954 milioane utilizatori în China, 493 milioane în India, 274 miluoane în SUA și 170 milioane în Indonezia).