Uber a venit în București cu tarife mai mici, iar deja am văzut multe titluri prin presa locală în care se vorbește că ar coborî și sub prețul serviciilor de taximetrie.
Au ieftin uberX cu 10% și UberSelect cu 30%. Au venit și cu un calcul estimativ pentru diferite distanțe din București.
Și graficul cu noile tarife Uber:
Cum au reușit să reducă tarifele?
uberX-ul poate fi accesat de mașini în stare bună cu până la 15 ani vechime, limita anterioară fiind de 10 ani vechime ( Dacia Logan, Peugeot 207, Skoda Fabia, Volkswagen Polo, Renaul Clio etc).
UberSelect trece de la mașini cu 5 ani vechime spre automobile cu maxim 10 ani vechime (Dacia Duster, Ford Focus, Audia A3, Citroen C4 etc). Practic, UberSelect a devenit UberX, iar uberX coboară mai jos spre a rivaliza și mai puternic cu concurența directă.
Da, ați ghicit. Au scăzut calitatea automobilelor și au deschis cumva Uber către mai mulți bucureșteni interesați să facă bănuți în plus.
Cred că marea problemă în București nu sunt tarifele ci calitatea îndoielnică a serviciilor. Aici Uber venea în față cu aplicație excelent pusă la punct + mașini superioare față de taxi-urile din capitală. Marele avantaj al Uber este că se uită atent la feedback-ul șoferilor și sancționează neregulile. Plus că este neprețuit să nu te târguiești cu taximetristul, să scapi de corvoada sumei fixe ( dacă le arăți o hârtie de 50 de lei s-ar putea să primești o înjurătură bonus) și a bacșisului (nicio cursă fără câțiva lei în plus).
Plus că nu știu cum vor reuși din 1.3 lei să obțină profit atât ei, cât mai ales și parteneri lor din București. Am înțeles că pe termen scurt le oferă venituri garantate, speră ca pe termen lung prin scăderea tarifelor să aibă o clientelă mai mare, iar implicit parteneri lor să facă mai multe curse și mai mulți bănuți.