Am intrat în luna decembrie de câteva zile, o lună recunoscută nu doar pentru sărbătorile de iarnă, cât şi ca fiind ultima din an. De aceea în această perioadă tot vom prezenta topuri, clasamente, retrospective, concluzii în general a anului ce stă să se încheie.
O astfel de statistică foarte faină am primit din partea celor de la Glovo, una dintre cele mai importante aplicaţii de livrare / platformă multi-categorie.
Iată cele mai importante dintre statistici:
- burgerii, shaorma şi pizza au rămas în topul preferinţelor culinare, chiar dacă în 2023 românii au comandat cu 27% mai mult peşte şi fructe de mare şi cu 26% mai multe deserturi;
- România este o ţară a bacşişurilor, ţara noastră ocupând locul 2 la acest capitol în reţeaua de 25 de ţări Glovo (cei mai darnici sunt locuitorii din Bucureşti, Sinaia şi Turda);
- comenzile de la supermaket au crescut cu 40% în 2023 vs anul trecut;
- cea mai mare comandă plasată prin Glovo în 2023 a conţinut 117 articole de la un supermarket;
- comenzile de produse cosmetice au crescut cu 228% în 2023;
- comenzile de produse electronice au crescut cu 68% în 2023;
- cea mai scumpă comandă plasată pe Glovo în România a fost de puţin peste 35.000 lei pe un laptop de gaming şi o trotinetă;
- un bucureştean a plasat în 2023 comenzi totale de peste 27.000 de euro (137.226 lei mai exact);
- un constănţean este fan Glovo, acesta efectuând 1340 comenzi pe parcursul acestui an (în medie cam 3.5 comenzi / zi);
- un curier partener Glovo din Târgu Mureş a parcurs anul acesta aproape 30.000 de kilometri (acesta a livrat mai bine de 13.800 de comenzi);
- 25% dintre comenzile date anul acesta au fost înregistrate în intervalul orar 18:00 – 20:00;
- lunile cu cele mai multe comenzi au fost martie, ianuarie şi mai.
Mie mi se par faine astfel de informaţii, mai ales extremele. Mă gândesc, constănţeanul acela iese oare din casă ?