Rey susţine că a sustras din baza de date a Orange România nu mai puţin de 6.5 GB de date cu informaţii importante ale clienţilor şi angajaţilor. Acesta a reuşit să fure peste 380.000 de date ce conţin detalii despre adrese de e-mail, numere de telefon, facturi, contracte şi parţial informaţii despre carduri bancare (tipul cardului, data expirării, banca emitentă şi chiar ultimele patru cifre).
S-ar părea că cele mai afectate date au fost cele ale clienţilor Orange YOXO.
Reprezentanţii Orange au confirmat incidentul, însă susţin că breşa exploatată a avut legătură cu o aplicaţie non-critică de back-office, iar datele esenţiale ale clienţilor nu au fost puse niciodată în pericol.
Echipa de marketing a Orange România a început să ofere explicaţii şi pe reţelele de socializare:
„Orange România a fost ţinta unui atac cibernetic asupra unei aplicaţii interne de suport, non-critică. Au fost luate măsuri imediate şi prioritatea noastră rămâne protejarea datelor angajaţilor, clienţilor şi ale partenerilor. Infrastructura critică şi serviciile clienţilor noştri nu sunt afectate în niciun fel.
Printre primele măsuri luate de colegii noştri se numără restricţionarea accesului în sistemul afectat. În colaborare cu Grupul Orange, am iniţiat o investigaţie internă pentru a determina natura şi amploarea atacului. Totodată, suntem angajaţi în respectarea tuturor obligaţiilor legale şi colaborăm cu autorităţile abilitate.”

Se pare că Rey nu a reuşit să fure date cu adevărat importante, astfel că pentru moment nu trebuie să faceţi nimic. Dacă vreţi totuşi să fiţi extrem de prudenţi, v-aş recomanda să vă închideţi cardul bancar înregistrat în contul Orange (din informaţiile oficiale reiese că nu există niciun risc, însă pentru liniştea voastră, puteţi face acest pas).
Sursa: bleepingcomputer.com