Din ce în ce mai mulţi producători de gadget-uri investesc în implementarea de asistenţi vocali pe device-urile lor, deoarece acest tip de relaţionare cu terminalul este comod, uşor şi din ce în ce mai exact. Smartphone-urile sunt poate cele mai utile produse în astfel de cazuri, însă amploare destul de mare în ultimele luni au luat şi smart speakerele.
Plecând de la această idee, aceea că utilizatorii folosesc din ce în ce mai mult căutarea vocală, un magazin online nişat pe segmentul bebeluşilor şi a copiilor, Bekid.ro, a introdus în premieră pentru România căutarea vocală direct pe site. Astfel, cei care caută un produs pe Bekid.ro pot folosi microfonul pentru o căutare mai rapidă.
Personal am făcut două-trei teste de curiozitate şi chiar a funcţionat foarte bine. Mă gândesc că într-un viitor nu foarte îndepărtat acest tip de căutare va deveni disponibil şi pe alte platforme mult mai cunoscute.
“BeKid.ro a devenit primul magazin online din ţara noastră care beneficiază de căutare vocală în motorul de căutare al website-ului. De la lansarea acestei funcţionalitaţi de acum câteva zile, am observat că deja 26.7% dintre căutările realizate pe site-ul nostru sunt realizate prin cautare vocală, ceea ce ne arată că aceasta nu mai este un trend, ci o funcţionalitate folosită din ce în ce mai des. Consider că pentru mămici acest proces de căutare vocală le usurează considerabil găsirea de produse pentru copiii lor, mai ales că în mare parte din timp, copiii stau în braţe şi nu au posibilitatea de a folosi tastele telefonului.” a declarat Iulian Ghisoiu, General Manager al companiei care deţine site-ul.