Viitorul este electric, am spus asta de atât de multe ori că a devenit deja un clişeu, însă asta este tendinţa la nivel global. Sunt anumite companii care sacrifică bunul gust, doar pentru a integra într-un produs tot ce înseamnă tehnologie electrică / pe baterii.
Un astfel de exemplu este start-up-ul american Otherlab. Acesta a lansat un scuter electric denumit comercial Lightfoot ce este îmbrăcat în panouri solare. Estetic vorbind, arată oribil, zici că este un calorifer pe roţi, însă acesta se doreşte a fi foarte practic, mai ales că este mic, iar în teorie poate funcţiona şi fără a fi încărcat la priză.
Cum aşa?
Panourile fotovoltaice ce îmbracă scuterul au capacitatea de a produce curent electric pentru o autonomie de aproximativ 28 kilometri pe zi (scuterul trebuie să fie parcat şi să aibă condiţii foarte bune, cu soare). În acest condiţii perfecte, un utilizator de Lightfoot ar putea circula sub o formă limitată doar prin încărcarea la panouri a bateriei de 1.1 kWh, fără a mai avea nevoie de încărcarea clasică la priză (o să fie destul de greu de făcut lucrul acesta, mai ales că panourile solare nu funcţionează în mers, deci scuterul trebuie să fie tot timpul parcat).
Autonomia reală totală a scuterului este de până la 60 de kilometri, iar o încărcare rapidă la priză durează de la 2-3% la 80% doar 90 de minute (nici nu ştiu dacă merită astfel să te limitezi doar la încărcarea solară).
Lightfoot are două electromotoare cu o putere standard cumulată de 1500W, iar în modul turbo aceasta ajunge la maxim 2000W. Viteza maximă atinsă este de 32 km / oră, iar scuterul poate suporta o greutate maximă de 128 de kilograme (pasager + bagaj). Referitor la bagaj, între cei doi pereţei laterali există un mic spaţiu, unul cu un volum de 45.2 litri.
Otherlab cere pentru acest scuter electric 4995 dolari, primele livrări urmând a fi făcute din ianuarie 2025.