Nu este o surpriză pentru nimeni faptul că vânzările de smartphone-uri la nivel global sunt în cădere liberă, primele cifre publicate de Strategy Analytics pentru luna februarie fiind destul de dure: 62 milioane de unităţi comercializate, adică un -38% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019. Conform celor de la Strategy Analytics luna februarie din 2020 a reprezentat cea mai drastică scădere înregistrată vreodată în industria telefoanelor inteligente.
Topul vânzărilor din februarie 2020:
- Samsung – 18.2 milioane unităţi;
- Apple – 10.2 milioane unităţi;
- Xiaomi – 6 milioane unităţi;
- Huawei – 5.5 milioane unităţi;
- Oppo – 4 milioane unităţi;
- Vivo – 3.6 milioane unităţi.
Deşi mulţi ar spune că este surprinzător, faptul că Xiaomi a vândut mai bine decât Huawei în februarie poate fi justificat destul de uşor:
- luna februarie a fost una dificilă pentru piaţa chineză în contextul (încă pe atunci) epidemiei COVID-19, vânzările din această ţară scăzând dramatic (pentru Huawei, China reprezintă principalul motor de creştere în zona smartphone-urilor);
- chiar dacă şi Xiaomi a fost puternic afectată de vânzările slabe din China, aceasta a compensat oarecum cu vânzări mai bune în alte regiuni (Europa, India etc.) unde este foarte apreciată (Huawei şi aici are mari probleme pe fondul lipsei pachetului Google Mobile Services).
Chiar dacă piaţa telefoanelor inteligente va fi în continuare pe minus şi în martie (epidemia a devenit între timp pandemie şi afectează întreaga lume), veţi vedea că rolurile se vor inversa şi Huawei va trece din nou pe locul 3 (China a început să îşi revină deja).