Vânzările de tablete scad de la trimestru la trimestru, ultimele 3 luni analizate (perioada iulie – septembrie) confirmând încă o dată creşterea lipsei de interes pentru această categorie de device-uri.
Conform raportului IDC pe trimestrul 3 din 2017, vânzările de tablete au scăzut cu 5.4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 42.3 milioane unităţi, la 40 milioane unităţi. Cele mai multe tablete sunt vândute în continuare de câtre Apple (10.3 milioane unităţi şi o cotă de piaţă de 25.8%), Samsung (6 milioane unităţi şi o cotă de piaţă de 15%) şi Amazon (4.4 milioane unităţi şi o cotă de piaţă de 10.9%).
Chiar dacă per ansamblu piaţa a scăzut, există şi câţiva producători cu creşteri importante:
- Amazon cu +38.7%;
- Huawei cu +18.8%;
- Apple cu +11.4%;
- Lenovo cu +8.9%.
Tabletele clasice şi-au pierdut din atracţia de altă dată, acestea fiind înlocuite cu smartphone-urile tip phablet. O cerere constantă rămâne pentru tabletele hibrid tip 2 în 1 şi cele dedicate mediului de afaceri.