Este o chestie logică dacă ne gândim că piaţa este suprasaturată. China şi India sunt pieţele cele ma dinamice care se apropie şi ele de un punct culminant al vânzărilor de terminale mobile. De multe ori schimbarea unui telefon este un moft. Vrei să îl schimbi pentru că a apărut altul mai deştept, cu cameră mai mare, rezoluţie, card şi alte gadgeturi ce devin nelipsite. Mofturile, însă, nu se mai îndeplinesc pe timp de criză – ceea ce a dus la scăderea globală a vânzărilor cu aproape 10%.
Smartphone-urile merg bine în continuare. Este logic dacă ne gândim că avem nevoie de mobilitate şi funcţii precum word, excel, power point, mail, internet pe telefon. Funcţiile astea determină multe persoane să achiziţioneze un smartphone. Pe de altă parte şi acest segment a evoluat imens: sunt uşoare ca greutate, procesoare puternice, memorie încăpătoare şi un design special.
” Cota de piata a Nokia a coborat de la 39,1% la 36,2%, iar vanzarile companiei finlandeze au scazut cu 27%, pana la 9,3 mld. euro. Samsung si LG si-au majorat cota de piata de la 14,4%, respectiv 8%, la 19,1%, respectiv 9,9%, in timp ce vanzarile Motorola a suferit cel mai drastic declin, de la 29,8 milioane de unitati in trimestrul intai din 2008 la 16,5 milioane de unitati in primele trei luni ale acestui an.”
Sursă: ZF