Viitorul este AI, asta o spune toată lumea, iar inteligenţa artificială schimbă de la zi la zi lucrurile pe care le facem, le vedem, le apreciem astăzi.
Dacă azi vedem numeroase produse şi servicii promovate de influenceri reali, în viitor vom vedea aceleaşi produse şi servicii promovate de oameni ce nu există, de personaje fictive generate cu inteligenţa artificială.
Operatorul telecom Vodafone face deja acest lucru, compania publicând primul spot publicitar prezentat de un influencer AI, un avatar uman. Clipul promovat pe TikTok în Germania ne prezintă o domnişoară adaptată ca stil generaţiei Z ce vorbeşte relaxat, are un comportament natural şi dacă nu ar exista anumite erori, ai zice că este reală 100%.
Vodafone susţine că testează stiluri noi de publicitate şi că „AI este atât de integrat în viața de zi cu zi, încât îl încercăm și în reclame”.
Generarea de materiale publicitare cu AI aduce costuri mult mai mici pentru companii, cât şi mai puţine bătăi de cap din punct de vedere organizatoric (influencerii AI nu comentează, nu sunt mofturoşi, muncesc tot timpul etc.)
Mie personal aceste categorii de clipuri realizate cu AI mi se pare lipsite de emoţie, lipsite de orice fel de mesaj cu caracter sentimental. Sunt prea liniare şi prea artificiale (dăăăăh…🙄).
Sursa: theverge.com