Retelistica

Într-un articol anterior aflam că Orange România a avut în prima jumătate a anului o cifră de afaceri de 699 milioane de euro, în scădere cu 7.7% YoY, însă baza de clienţi pe telefonie mobilă a rămas destul de ridicată (9.3 milioane de clienţi la 30 iunie 2024). Acest aspect îi permite operatorului portocaliu să rămână lider detaşat al pieţei de profil din România.

La doar câteva ore distanţă au apărut şi cifrele pentru perioada aprilie – iunie în cazul Vodafone România, iar acestea sunt cu adevărat dure. Operatorul roşu avea la 30 iunie 2024 un număr de 6.57 milioane de clienţi pe telefonie mobilă, o scădere de peste 2 milioane de clienţi raportat la aceeaşi perioadă din 2023 (operatorul roşu avea atunci 8.6 milioane de clienţi).

Dacă dăm timpul înapoi cu încă 12 luni, Vodafone România avea la 30 iunie 2022 o bază solidă de 9.6 milioane clienţi pe telefonie mobilă. Practic, în 24 de luni operatorul a pierdut peste 3 milioane de clienţi în ţara noastră. Enorm aş zice.

Compania a pierdut clienţi şi pe internet fix, însă diferenţa aici este mai mică. La 30 iunie 2023 existau 713.000 de abonaţi, iar la 30 iunie 2024 Vodafone a declarat că se bazează în continuare pe 694.000 de abonaţi (o scădere de doar 19.000 de abonaţi).

Există totuşi şi veşti bune pentru Vodafone şi anume creşterea venitul mediu lunar pe client (ARPU) pentru segmentul de comunicații mobile. În cazul cartelelor preplătite vorbim de o creştere de la 2 euro la 2.8 euro, iar în cazul abonamentelor vorbim de o creştere de 2.5% la 8.8 euro. Practic Vodafone încasează mai mulţi bani per client, creşterea medie fiind de la 5.1 euro în iunie 2023, la 6.3 euro în iunie 2024.

Sursa: zf.ro