Vodafone România trece printr-un amplu proces de reorganizare, unul la sfârşitul căruia compania va deveni un business sănătos de tehnologie, unul care va duce la o creştere solidă şi sustenabilă pe termen lung. Din păcate situaţia actuală este una dificilă, tocmai de aceea sunt luate măsuri menite să ajute la redresare.
Vodafone România a încheiat 2021 pe pierdere, acesta fiind al doilea an consecutiv în această situaţie. În 2020 compania a pierdut 214.1 milioane lei, în timp ce în 2021 pierderile aproape s-au dublat, ajungând la 410.916 milioane lei. Achiziţia UPC justifică atât pierderile, cât şi noul plan de reducere a cheltuielilor.
Bănuiesc că în cadrul companiei situaţia este mai mult decât cunoscută, după achiziţia UPC şi digitalizarea unor procese interne, multe posturi din vechea companie nu mai sunt justificate, astfel că vor fi desfiinţate.
Cum spuneam, Vodafone va iniţia în România un proces de remodelare a structurii organizaționale. La sfârşit de 2021 compania avea 3713 angajaţi, pentru o parte dintre aceştia urmând a se aplica un proces de concediere colectivă. S-ar părea că cel puţin 5% dintre salariaţi vor părăsi compania, aceştia urmând a primi cel mai probabil salarii compensatorii.
“Am accelerat procesul de transformare pentru a deveni un furnizor de servicii digitale și de conectivitate de nouă generație. Ca parte a acestei viziuni, Vodafone România își redefinește întregul model operațional și își remodelează structura organizațională pentru a deveni o companie mai rapidă, mai competitivă, centrată pe nevoile clienților. Această transformare digitală și tehnologică este un răspuns la evoluțiile pieței și la previziunile regionale, ea necesitând un set de noi competențe și capabilități din partea întregii companii. Este un proces meticulos și toate schimbările care au loc vor aduce îmbunătățiri, vor fi axate pe inovație, de la experiența pe care o oferim clienților până la noul model operațional. Acest proces de transformare este corect și transparent cu toți membrii organizației, Vodafone România respectând pe deplin legislația și oferind tot sprijinul și asistență deplină angajaților care sunt afectați de aceste schimbări.”, este mesajul companiei.