Dacă vreţi să renunţaţi la un contract de prestări servicii cu un furnizor de telefonie, internet sau televiziune, aflaţi că sunt mai multe modalităţi de a-l încheia.
ANCOM ne informează că contractele de furnizare a serviciilor de comunicații electronice pot fi încheiate prin următoarele modalități:
- în scris, pe hârtie, iar în acest caz părțile contractuale utilizează semnătura olografă;
- în scris, în formă electronică, dacă utilizatorul este de acord, caz în care părțile utilizează semnătura electronică calificată sau, prin excepție, semnătură electronică avansată;
- prin mijloace de comunicare la distanță (de exemplu telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online sau alte mijloace electronice etc.), în condițiile descrise aici.
Contractele încheiate în magazinele furnizorilor pot fi semnate olograf sau electronic. În cazul contractelor încheiate în formă electronică, furnizorii oferă utilizatorilor posibilitatea de a semna digital, prin transmiterea prin e-mail sau prin SMS a unui link către o platformă unde sunt încărcate documentele în format electronic. Utilizatorii pot accesa documentele contractuale, le pot citi și apoi le pot semna, prin aplicarea unei semnături electronice sau transmiterea unui cod de autentificare. La cerere, utilizatorii pot primi documentele semnate și în format tipărit. Nu există în aceste situații un termen în care utilizatorul se poate răzgândi, astfel contractul va înceta conform clauzelor contractuale, ceea ce poate implica plata unor penalități pentru rezilierea anticipată.
Contractul încheiat la distanță este acel contract încheiat în cadrul unui sistem organizat de vânzări sau de prestare de servicii, fără prezența fizică simultană a celor două părți, cu utilizarea exclusivă a unuia sau mai multor mijloace de comunicare la distanță (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.). Furnizorii trebuie să transmită utilizatorilor informațiile contractuale pe un suport durabil, iar utilizatorii au dreptul să se retragă din contract (de regulă, în termen de 14 zile de la încheierea contractului).
Indiferent de modalitatea de încheiere a contractului, furnizorii pot stabili o perioadă contractuală inițială de cel mult 24 de luni.