Pentru cei care nu ştiau, Xiaomi este una dintre cele mai noi companii gigant producătoare de smartphone-uri şi tablete. Aceasta a fost înfiinţată în 2010, iar anul acesta şi-a serbat cea de-a 5-a aniversare în data de 8 aprilie. Pentru a celebra cum se cuvine onomastica, Xiaomi a oferit tuturor chinezilor reduceri semnificative pentru toate produsele comercializate sub campania “MiFan Festivites”.
Printre produsele vândute în această campanie s-au regăsit smartphone-uri, televizoare, routere, baterii externe, purificatoare de aer, căşti etc., însă recordul absolut a fost obţinut de segmentul smartphone-urilor. Xiaomi a reuşit să vândă 2.11 milioane de telefoane inteligente, toate doar prin intermediul site-ului mi.com.
Aceste cifre au fost recunoscute oficial şi de Cartea Recordurilor care a acordat companiei premiul pentru “Cele mai multe telefoane vândute pe o singură platformă online în 24 de ore”. Pentru a compara acest rezultat, vă spunem că Meizu (unul dintre competitorii direcţi) a vândut în întreaga lună ianuarie 1.2 milioane de telefoane. Acest rezultat este şi mai impresionant dacă ne gândim că această campanie a fost organizată doar în China.
În total, Xiaomi a vândut în 24 de ore peste 6 milioane de produse ce au avut o valoare totală de peste 450 milioane de dolari.
Alt lucru de apreciat este faptul că Xiaomi a dispus de stocuri pentru absolut toate device-urile, iar în prima zi au fost deja livrate peste 500.000 de produse în întreaga ţară. Xioami a oferit câteva detalii privind numărul de unităţi vândute pentru fiecare categorie în parte:
- Xiaomi Smartphone : 2.12 milioane
- Xiaomi TV : 38,600
- Xiaomi Mi Router : 79,000
- Xiaomi Power Strip : 247,000
- Xiaomi PowerBank : 403,000
- Xiaomi Piston Headphones : 336,000
- Xiaomi Mi Band : 209,000
- Xiaomi Air Purifier : 3.12 milioane
Nu ştiu cum vedeţi voi aceste cifre, însă personal mi se par cu adevărat impresionante, în condiţiile în care echipa acestui proiect a fost formată din 1420 de oameni (pentru o ţară de 1.5 miliarde de locuitori).