Misiunea seriei GALAXY M în India pentru Samsung devine din ce în ce mai importantă în contextul dat de faptul că Xiaomi depășește compania sud-coreeană pe una dintre piețele importante (a 2-a piață ca număr de utilizatori – 430 milioane, dar și cu potențial uriaș).
Counterpoint Research a venit cu mai multe detalii legate de evoluția pieței de smartphone-uri din India în 2018.
- Xiaomi – 28% față de 19% în 2017;
- Samsung – 24% față de 24% în anul trecut;
- Vivo – 10% față de fix aceeași valoare în 2017;
- Oppo – 8% și idem în ce privește evoluția;
- Micromax – 5% și fără schimbare față de 2017.
India are 1.32 miliarde locuitori și s-ar putea ca în 2020 să ajungă cea mai mare țară din lume ca număr de locuitori. Asta și în contextul în care China nu mai înregistrează natalitatea din trecut. Lupta pentru India se dă nu doar pentru ceea ce se livrează în prezent ci și pentru potențialul din viitorul apropiat.
Pe piața de feature phone-uri / telefoane mobile clasice:
- Jio – 38% față de 11% în 2017;
- Samsung – 12% față de 21% în 2017;
- Itel – 8% față de 12% în anul anterior;
- Nokia HMD – 7% față de 5% în 2017;
- Lava – 7% și menținere a market share-ului.
Alte detalii furnizate de Counterpoint Research:
- Realme a atins 4 milioane unități comercializate în cel mai rapid timp obținut de vreun brand din India;
- OnePlus a înregistrat o creștere de 58% de la an la an;
- Alte branduri cu creștere mare: Tecno, Honor, Infinix și HMD.
Update: Am uitat un detaliu cu adevărat important. În India au fost livrat 330 de milioane de telefoane mobile, iar 44% au fost smartphone-uri (145.2 milioane unități).