Xiaomi este o companie chineză cunoscută în mod special pentru smartphone-urile sale, dar în portofoliul său se află de la trotinete electrice și până la camere video de acțiune, baterii externe și o multitudine de alte accesorii. Zvonul că ar fi în discuții spre a achiziționa GoPro arată că au planuri serioase în această direcție.
GoPro este un brand cunoscut pentru camerele sale de acțiune. A fost fondat de către Nick Woodman în 2002, iar în ultima perioadă nu trece printr-o perioadă prea bună. Au concediat pe bandă rulantă, în ianuarie 2018 au ieșit de pe piața de drone etc.
Fondatorul companiei a declarat că este pregătit să vândă. În 2014 când au intrat pe piața de acțiuni erau evaluați în jurul a 10 miliarde dolari, prețul acțiunilor a scăzut cu peste 36%, iar capitalizarea de piață a scăzut în jurul a 761 milioane euro.
Prețul vehiculat la bursa zvonurilor – 1 miliard dolari.
Culmea este că Xiaomi prin camerele sale au fost mereu o alternativă mai ieftină a GoPro-urilor (calitate excelentă a fotografiilor și materialelor video, nu la fel de rezistente în timp etc). Presupun că prin această achiziție caută să acumuleze mai mult know-how, dar și să intre mai puternic pe piețele în care GoPro este deja prezent.