Arhiva

Un studiu recent al Pluriva scoate în evidență faptul că doar 34.5% companii din București și-au externalizat serviciile it. Studiul a fost făcut pe un eșantion format din peste 1.500 de firme. Găsiți o serie de date interesante mai jos și în comunicatul de presă:

–    34,5% din firmele din Bucuresti isi externalizeaza total sau partial departamentul IT catre un furnizor de servicii;

–    Acest procent este cu 29% mai mic decat cel din tarile Uniunii Europene, potrivit unui studiu international mentionat in comunicat;

–   Dintre companiile din Bucuresti care si-au externalizat IT-ul, 40% au ales solutia completa si 60% isi externalizeaza partial IT-ul;

–   Principala teama a managerilor companiilor din Bucuresti impotriva externalizarii este ca vor pierde controlul asupra departamentului IT;

–    Studiul a fost realizat pe companii cu o cifra de afaceri anuala mai mare de 1 milion de euro in 2009.

Motive pentru a externaliza serviciile it sunt:

– reducerea costurilor generate de un departament it;

– accesul la resurse tehnice specializate.

Una din trei companii din Bucureşti îşi externalizează IT-ul – Studiu IT

 

Bucureşti, 11 mai 2011.

Peste 30% din companiile din Bucureşti îşi externalizează total sau parţial departamentul IT către un furnizor de servicii profesionale, potrivit unui studiu efectuat de compania IT Pluriva în perioada noiembrie – decembrie 2010 pe un total de 1.513 companii din Bucureşti. Procentul exact, de 34,5%, este cu mai redus faţă de cel din ţările Europei de Vest, unde aproximativ 48% din companii îşi externalizează serviciile IT, conform unor analize internaţionale.

Tendinţele pieţei de externalizare IT

Studiul Pluriva se bazează pe discuţii telefonice cu persoane cu putere de decizie în zona IT din companii cu sediul în Bucureşti, având o cifră de afaceri în anul 2009 cuprinsă între 1 milion de euro şi 32,1 milioane de euro, media vânzărilor anuale ale acestor companii analizate fiind de 4,1 milioane de euro. Tendinţa principală din perioada 2010-2011 este că firmele medii şi mari folosesc tot mai mult varianta de externalizare IT parţială, păstrând un manager IT intern şi externalizând o parte din execuţie. Cea mai importanta diferență dintre externalizarea clasică şi acest serviciu de out-tasking este că în cazul celei de-a doua variante, managementul IT rămâne in departamentul intern al clientului. Potrivit studiului Pluriva, în ceea ce priveşte companiile din Bucureşti care şi-au externalizat IT-ul, 40% au ales soluţia completă şi 60% au decis să externalizeze parţial. Din datele obţinute analizând portofoliul de clienţi ai serviciilor IT Pluriva, raportul externalizare totală vs. externalizare parţială este de 34% la 66%, ceea ce confirmă tendinţele pieţei.

Decalajul faţă de ţările vestice

Piaţa locală de servicii de externalizare IT este în urma celei din ţările Uniunii Europene sau din Statele Unite ale Americii. Dacă în Bucureşti 34,5% din companii şi-au externalizat IT-ul, în Europa de Vest procentul acestor companii este de aproximativ 48%, după cum arată un studiu – barometru Ernst & Young. „Încă de când am intrat în acest business, în anul 2007, ne lovim de reticenţa unor manageri de companii româneşti, ce privesc cu neîncredere serviciul de externalizare IT. Pe de-o parte este vorba de teama de a pierde controlul asupra departamentului IT, pe de altă parte este vorba de necunoaşterea modului de lucru al unui furnizor de astfel de servicii, ce oferă contract ferm, cu nivel de servicii (SLA) clar asumat”, a declarat Bogdan Mireanu, Pluriva Business Unit Manager. Pluriva şi alte companii specializate în furnizarea de servicii IT business îşi concentrează efortul de comunicare şi promovare mai mult în popularizarea generală a conceptului de outsourcing IT şi mai puţin în comunicarea avantajelor competitive deţinute de fiecare companie în parte.

Cine este dispus să externalizeze

Printre beneficiile cele mai des menţionate de clienţii serviciilor IT business se numără: reducerea costurilor din zona IT, accesul la resurse tehnice specializate, ce pot acoperi întreaga paletă de activităţi informatice şi evitarea dependenţei de un anume angajat din departament. „În România, aceste avantaje sunt înţelese în special de managerii companiilor a căror activitate este legată într-o mare măsură de sistemul informatic. Dacă task-urile critice din companie se desfăşoară pe calculator, este evident că nu trebuie să existe întreruperi ale sistemului IT. Pe termen mediu şi lung, procesul de creştere a competitivităţii economiei româneşti va determina tot mai multe companii locale să iniţieze colaborarea cu un furnizor de servicii IT, care să le asigure continuitatea proceselor interne şi eficienţa operaţională”, a adăugat Bogdan Mireanu.

Categorii: arhiva
Tag-uri: servicii it
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.