10 întrebări pentru Wang Wei – Country Manager la Huawei Consumer Business Group

26/08/2021

Putem spune într-un limbaj mai puțin corporatist că Wang Wei este șeful Huawei România pe divizia de smartphone-uri, tablete, wearables, laptopuri etc. I-am adresat 10 întrebări, iar răspunsurile primite le găsiți în articolul de față.

E.D: Cum au evoluat vânzările de smartphone-uri Huawei în prima jumătate de an din 2021? Ne puteți spune care este cota de piață în momentul de față?

Wang Wei: Piața smartphone-urilor a fost și este în continuare în dezvoltare, aceasta aflându-se printre prioritățile noastre, astfel că în această toamnă venim cu noutăți și pe acest segment. În 2020, am atins peste 1 milion de unități vândute și o cotă de piață de 29.3% în primăvara anului trecut, rezultate care ne-au făcut să fim încrezători și în 2021. În ciuda situației dificile de aprovizionare cipuri cu care ne-am confruntat, am reușit să obținem, prin ajustarea portofoliului la nevoile consumatorilor noștri, o creștere rapidă atât în cele opt segmente ale activității noastre de dispozitive, cât și în ceea ce privește Huawei Mobile Services (HMS). În mod particular, veniturile din cele opt segmente au crescut cu 65%. Până la lansarea următorului smartphone ne-am concentrat pe segmentele wearables și PC, observând și interesul din ce în ce mai crescut al utilizatorilor. Chiar acum derulam o campanie Back to School care va avea ca focus toate categoriile de produse Huawei, inclusiv smartphones, însă am debutat cu PC-uri oferind reduceri de până la 2000 de lei, un an de extra garanție pe lângă perioada standard, și update prioritar la Windows 11. Campania se derulează până pe 26 septembrie în magazinul nostru online, dar și în rețelele partenere de retail. 

E.D: Ce noutăți pregătiți în viitorul apropiat pe partea de telefoane mobile? Seria P50 debutează în această toamnă și în țara noastră?

Wang Wei: Ultimul an a fost unul de redescoperire, de adaptare constantă la nevoile actuale ale consumatorilor, iar acest lucru se va remarca și în lansările care urmează în perioada următoare. Planificăm pentru cea de a doua jumătate a lui 2021 lansarea unui nou laptop, dar și a unui nou smartphone în România care suntem siguri că va îndeplini așteptările consumatorilor prin inovațiile pe care le va deține. În același timp, pregătim noutăți și în ceea ce privește categoria de wearables Huawei, care a fost foarte apreciată de clienții noștri până acum, și avem în vedere extinderea ecosistemului nostru către noi categorii. Când vine vorba de seria P50, nu avem multe detalii de oferit în legătura cu piața locală, momentan, calendarul lansării nu este unul oficial.

E.D: Cum au evoluat vânzările pe segmentul de laptopuri în prima jumătate de 2021? Cum sunteți din acest punct de vedere față de 2020?

Wang Wei: În 2021, ne-am concentrat puternic pe categoria de PC-uri Huawei, dispozitive ce s-au transformat în device-uri de business pentru conferinţe video, necesare atât pentru muncă cât şi pentru entertainment. Produsele necesare pentru crearea unui loc de muncă la domiciliu au fost foarte căutate în timpul pandemiei, utilizatorii dorind echipamente performante, fiabile și la un preț cât mai accesibil, pentru a le facilita munca, iar acest lucru s-a văzut la rezultatele de business pozitive avute pe acest segment în 2020. 

Categoria de PC-uri Huawei a avut o mare creştere în 2020, de 1143% comparativ cu anul precedent, datorită inovaţiilor pe care le-am adus pe piaţă, pe lângă configuraţii tehnice bune: materiale de calitate, design subţire, elegant, o greutate mult sub alte produse de pe piaţă, oferind premise excelente pentru portabilitate. De asemenea, acestea se remarcă și datorită caracteristicilor unice, precum funcția care facilitează productivitatea – Huawei Share, prin conectarea simplă la alte device-uri: smartphone, căști, tabletă. 

Anul acesta am completat segmentul de PC&Tablet prin lansarea unor notebookuri care oferă atât opțiuni pentru tineri, cât și pentru antreprenori sau profesioniști: HUAWEI MateBook D15 (disponibil atât cu Intel Core i3 și i5), HUAWEI MateBook D14, HUAWEI MateBook X Pro și HUAWEI MateBook 13 și HUAWEI MateBook 14. Mai mult, în perioada aceasta am dat startul campaniei Back To School care va fi disponibilă până pe 26 septembrie și vine cu numeroase beneficii pentru consumatori pe acest segment, cum ar fi reducere de până la 2.000 de lei, extra garanție de un an și update gratuit la Windows 11. 

E.D: Ce produse Huawei s-au bucurat de succes comercial în 2021? Cum stați pe piața de wearables?

Wang Wei: 2021 a fost un an plin de lansări, mai ales când vine vorba de segmentul wearables. Am început anul cu lansările HUAWEI Band 6 și HUAWEI WATCH Fit Elegant, și, în același timp, am și demarat un studiu despre comportamentul de consum al antreprenorilor și profesioniștilor români cu ajutorul Wisemetry Research, și am aflat că 21% dintre antreprenorii și managerii români sunt preocupați de monitorizarea activității fizice și a stării de sănătate prin intermediul ceasurilor inteligente sau brățărilor de fitness, iar 39% dintre aceștia aleg să folosească wearables marca Huawei. Recent, am lansat și seria de smartwatch-uri HUAWEI WATCH 3 care s-a bucurat de un succes printre iubitorii de tehnologie, serie din care face parte flagshipul HUAWEI WATCH 3 Pro, un ceas premium și elegant, care introduce pentru prima dată funcția de măsurare a temperaturii la nivelul pielii. Suntem surprinși și recunoscători pentru deschiderea pe care românii au avut-o și o au către categoria noastră de wearables. La fel ca în cazul laptopurilor, dispozitivele purtabile sunt și ele acum disponibile ca parte din oferte speciale, cum ar fi discounturi de până la 50% și oferte tip bundle atractive. Succesul segmentului wearables ne-a adus și poziția de lider de piață, conform estimărilor noastre interne de câteva luni

Pe lângă dispozitivele purtabile lansate, un alt produs foarte apreciat este HUAWEI MatePad 11, prima tabletă Huawei cu ecran cu rată de refresh de 120Hz care vine împreună cu tastatură magnetică și M-Pencil la prețul de 1.999 lei, ofertă specială disponibilă în magazinul nostru online www.huaweistore.ro, până la sfârșitul acestei luni.

E.D: Ce alte nișe vă pregătiți să abordați până la sfârșit de an? Veți intra cu mai multe oferte pe segmentul de smart TV?

Wang Wei: În acest moment, lucrăm la planul de lansări pentru segmentul de smart TV. Eforturile noastre sunt concentrate pentru a oferi o experiență video îmbunătățită clienților noștri și lucrăm constant la dezvoltarea asistentului nostru vocal. Acestea sunt doar câteva noi funcții la care consumatorii Huawei se pot aștepta odată cu lansarea noilor produse din acest segment. Experiența consumatorului este motivația noastră principală atunci când creăm noi produse, iar obiectivul este acela de a inova. 

E.D: Aveți planuri concrete în a aduce un automobil electric pe piața locală? Ne puteți da mai multe informații în acest sens?

Wang Wei: Ne dorim ca toți românii să se poată bucura de un ecosistem complet, atât hardware cât şi software și ne concentrăm intens pentru a aduce mai multă inovație în viața consumatorilor. Astfel, lucrăm constant pentru a putea prelua cât mai multe produse lansate la nivel global și a le aduce și în România. Îmi doresc să lansăm în viitor și mașina electrică, de care sunt foarte entuziasmat și care, în China, a atins deja vânzări impresionante. Aceasta aduce inovații multiple, de la autonomie impresionantă, la elemente de siguranță îmbunătățite. Mai mult decât atât, prevedem un viitor înfloritor în industria auto, iar începutul acestuia s-a concretizat prin parteneriatul pe care îl avel cu grupul Volkswagen. Acordul include o licență conform brevetelor esențiale standard Huawei 4G, care acoperă vehiculele Volkswagen echipate cu conectivitate wireless. Acest acord marchează cel mai mare acord de licențiere Huawei din industria auto. Momentan, ne poziționăm ca furnizor de materiale auto și vom reveni cu mai multe detalii în viitorul apropiat.

E.D.: Veți lansa Huawei Pay în România? Cu noile smartwatch-uri ar fi o adiție importantă pentru cei interesați să facă plăți cu ceasul și ajutorul eSIM, fără a mai avea nevoie de smartphone în proximitate.

Wang Wei: Într-adevăr, seria HUAWEI WATCH 3 a reprezentat un progres în experiența oferită utilizatorilor prin introducerea funcției eSIM. Lucrăm activ la a furniza servicii care să ușureze viața consumatorilor. în momentul în care vom fi pregătiți vom putea oferi mai multe detalii

E.D.: Ce noutăți pregătiți pentru AppGallery? Sunt aplicații interesante ce vor debuta în viitorul apropiat?

Wang Wei: AppGallery ne-a adus peste 2.5 milioane de utilizatori activi și peste 500 de dezvoltatori locali înregistrați în platformă. Aceste cifre nu pot decât să ne bucure și să ne stimuleze să consolidăm și mai puternic ecosistemul Huawei. De asemenea, HMS Core integrează astăzi peste 32.700 aplicații și ne bucură să spunem că acesta depășește 1.9 milioane de descărcări de aplicații. Printre cele mai căutate și descărcate aplicații din platformă se numără rețelele Social Media, aplicațiile de productivitate, de shopping, de transport și, bineînțeles, jocurile. În viitorul apropiat, plănuim să extindem seria de parteneriate cu liderii din industriile anterior menționate. Vrem să creștem și mai mult numărul aplicațiilor de banking disponibile, plata NFC este deja disponibilă prin aplicația MyEdenred, iar în curând va fi disponibilă și pentru aplicațiile bancare.

E.D: Câte smartphone-urI Huawei credeți că sunt active pe piața românească în momentul de față?

Wang Wei: Așa cum menționam, rezultatele de business pe acest segment au fost unele foarte pozitive, doar în 2020 am atins peste 1 milion de unități vândute și o cotă de piață de 29.3%. Nu avem, momentan, cifre concrete care să ne spună câte astfel de deviceuri sunt active în România, însă, uitându-ne la rezultate, suntem convinși că smartphone-urile Huawei se află printre preferințele românilor.

E. D: Cum se descurcă Huawei pe piața de tablete Android? Aveți mai multe detalii legate de marketshare-ul local?

Wang Wei: În ultimul an, putem spune că am reușit să ne creăm un renume pe această piață prin tabletele lansate care rulează cu sistemul Android. Însă, recent, am lansat  prima tabletă cu HarmonyOS 2.0, HUAWEI MatePad 11, prima noastră tabletă cu un ecran generos care are rată de refresh de 120Hz, mai mare ca numeroase alte tablete existente pe piață. Aceasta oferă o experiență îmbunătățită a utilizatorului, un nou set de aplicații în partea de jos a ecranului pentru acces atât la aplicații utilizate frecvent, cât și la aplicații utilizate recent, într-o clipită. În timp ce ecranele de start aglomerate erau cândva consumatoare de timp atunci când căutai aplicațiile de care aveai nevoie, HUAWEI MatePad 11 și HarmonyOS 2.0 au rezolvat această problemă. MatePad 11 a fost extrem de bine primită și urmează să raportăm rezultatele obținute din vânzarea acestora la finalul anului fiscal.

Acest articol NU este un advertorial. Propunerea de a trimite câteva întrebări către CEO-ul Huawei România a venit din partea echipei de PR. După cum vedeți, am pus întrebări cât se poate de pertinente. Advertorialele sunt marcate corespunzător pe Gadget.ro. 

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.