Unul dintre cei mai mari distribuitori de telefoane, accesorii pentru pentru telefoane mobile şi servicii de telecomunicaţii din România, Avenir Telecom, estimează că în 2017 au fost comercializate în ţara noastră peste 10 milioane de accesorii dedicate telefoanelor mobile.
Preferinţele românilor în materie de accesorii se îndreptă, în primul rând, către carcase, huse, folii de protecţie și huse din categoria fashion şi răspund nevoii acestora de a-şi proteja şi personaliza telefoanele. Următoarele pe lista sunt încărcătoarele de maşină, cablurile de încărcare şi cablurile de date. Creşteri importante au avut şi bateriile externe, asta în contextul în care smartphone-urile din ziua de azi nu oferă o autonomie pe măsura aşteptărilor utilizatorilor.
„Consumatorii au început să se orienteze către telefoane cu o valoare mai mare, ajutaţi de ofertele și subvențiile oferite de operatori și retaileri, precum achizițiile în rate şi la abonament. Având telefoane mai scumpe și care, acum, nu se mai diferenţiază foarte mult vizual, utilizatorii au devenit mai interesați de protejarea și personalizarea acestora. Pe măsură ce comportamentul de consum s-a schimbat, iar utilizatorii au văzut avantajele şi utilitatea accesoriilor, s-a creat în mod natural un context benefic business-ului de accesorii de calitate pentru smartphone”, a declarat Costin Soare, director operaţional la Avenir Telecom.
Tot de la Avenir Telecom aflăm că în 2017 vânzările de smartphone-uri în ţara noastră s-au apropiat de onorabila cifră de 4 milioane unităţi. În acest caz vorbim doar device-uri vândute oficial. Dacă am lua în calcul şi terminalele luate prin diverse alte surse, cred că avem un 4.5 milioane de unităţi (estimare personală).