Uber s-a lansat în România, iar mai multe detalii ați găsit într-un articol redactat de Darius Pană. În eșență aș putea spune că este un serviciu de taximetrie diferit, deja a stârnit reacții adverse din partea celor care fac taximetrie clasică, a fost interzis în unele orașe din SUA și Europa.
Uber = aplicație de iOS și Android ce pune în legătură pe șoferii dornici să-și share-uiască mașina și clienții interesați. Trebuie făcut un cont în aplicație și adăugat un card de credit. Momentan funcționează în București, iar primul drum este gratis în limita a 30 de lei, dacă folosiți codul UBERBUCHAREST.
1.39 lei pe kilometru + 0.23 lei pe minut;
6 lei – călătorie minimă;
6 lei – sumă reținută în cazul în care o comandă este anulată.
Sunt și câteva trasee descrise pe blogul aplicației:
Aeroportul Henry Coandă – Piața Universității – 40 de lei;
Centru Vechi – Drumul Taberei – 18 lei;
Calea Floreasca – Gara de Nord – 11 lei.
Interesant este că la coborârea din mașină nu plătești nimic, totul se oprește din aplicație. Implicit, dispare și bacșișul aferent.
Șoferii din Uber sunt selecționați și în aplicație se oferă o fotografie a lor + numărul automobilului. Acolo ai posibilitatea să oferi feedback atât din postura de client cât și din cea de taximetrist, să comentezi legat de experiența avută cu șoferul respectiv, rating de la 1 – 5 stele.
Și uite cum orice șofer se poate transforma în taximetrist ad-hoc. Prevăd câteva contre și un protest pe viitor al șoferilor de taxi, mai ales dacă Uber se va bucura de succes. Contează selecția pe care Uber o face, prima experiență pe care un client o are și dacă pe viitor recomandă astfel de servicii.
Mai multe detalii în materialul video:
httpvh://youtu.be/makYbqd7mGA