Bitdefender este unul dintre cei mai cunoscuţi producători de soluţii de securitate cibernetică la nivel mondial. Compania a fost fondată în anul 2001 de omul de afaceri Florin Talpeş şi oferă soluţii antivirus pentru majoritatea platformelor existente la ora actuală.
Colegul nostru Răzvan a dorit să îşi achiziţioneze un antivirus de pe site-ul companiei, însă nu mare i-a fost mirarea când a observat că Bitdefender practică preţuri diferite la aceleaşi produse în funcţie de browser. Cei care utilizează Google Chrome primesc un discount de 29%, în timp ce utilizatorii de Microsoft Edge primesc 35% reducere la achiziţia unui antivirus:
- Bitdefender Antivirus Plus costă 120.67 lei în Google Chrome, în timp ce în Microsoft Edge se poate achiziţiona la 110.47 lei;
- Bitdefender Internet Security costă 184.57 lei în Google Chrome, în timp ce în Microsoft Edge se poate achiziţiona la 168.97 lei;
- Bitdefender Total Security costă 205.87 lei în Google Chrome, în timp ce în Microsoft Edge se poate achiziţiona la 188.47 lei.
Nu ştiu cât de corectă este această politică de discount-uri, însă cei care utilizează Google Chrome ajung să plătească în plus în unele situaţii peste 17 lei. Dovada în clipul de mai jos.
httpvh://youtu.be/hLEkijgSfIE
Update 1 cu răspunsul celor de la Bitdefender:
@CosminMusat @Gadget Salutare! Asa cum a raspuns si colegul nostru Andrei pe site, este o problema de cache.
— Bitdefender Romania (@BitdefenderRO) 5 aprilie 2016
Update 2 cu un nou test făcut de colegul nostru:
httpvh://youtu.be/VWrSM11h1tQ
Nu este deci vorba de o problemă de cache, diferența de preț menținându-se inclusiv în cart. Există deci diferențe nu doar între browsere ci și între existența/disponibilitatea în browser a numitor cookies, sesiuni etc.