Blogurile au audienţă. Blogurile de top au audienţă de „top”. Nu este un text tâmpit ci o constatare logică. Dar cine citeşte aceste bloguri?
1. Bloggeri – sunt cel mai fidel public al propriilor bloguri şi ale celor consideraţi a-list blogger. Navigând prin Ze List descoperă colegi de suferinţă. Îşi dau link reciproc şi se vizitează mai des sau rar după cum se regăsesc în textele celuilalt.
2. Cititorul de bloguri – există şi un mic segment al celor ce doar citesc, comentează. Sunt prieteni ai bloggerilor sau oameni interesaţi de topicul blogului.
3. Google friends – sunt cei ce ajung pe un blog, ocazional. Caută ceva şi dau de linkul respectiv. Stau 10 secunde şi uită pe unde au intrat (nici măcar nu îşi dau seama despre ce este vorba). Prin 2006, când nu ştiam cu ce se mânâncă blogurile) ajunsesem pe Zoso.ro şi credeam, până am văzut fotografiile, că este al tipului ce câştigase primul sezon Big Brother. Segmentul ăsta provine din indexările search-engine-urilor. Există bloguri făcute special pentru a aduna astfel de vizite.
4. Nu există. Poate îl găseşti tu că mie nu mai îmi vine nimic în minte. Blogosfera românească este în plină dezvoltare. De ce?
Pentru că nouă ne place să credem că un blog ne face faimoşi peste noapte şi pe deasupra mai aduce şi un sac de bani. Nimic mai fals. Pur şi simplu este vorba de talent. Îl ai eşti în top. Nu îl ai stai pe margine. Blogul este legat de perseverenţă. Scopul meu este să îmi dezvolt constant blogurile. Cât timp „cresc” nu îmi fac probleme.
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro;
Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc.
Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.