Mituri din blogosferă

18/10/2009

          Ca să nu apară vreo controversă sursa acestui articol este aici. Mi-a plăcut postarea pentru că şi blogosfera românească se regăseşte. Există câteva „vorbe” ce se tot repetă în blogging.
1. Nişa ta este prea aglomerată – În dot ro nişele sunt „libere”. Cred că 90 % din bloguri sunt generaliste. Poţi număra pe degete blogurile de nişă – mă refer la cele care au succes: bookblog.ro, monden.info, divertcitycafe.ro, refresh.ro, capslock.ro, alomoda.ro şi încă câteva. Chiar dacă ar fi sute de bloguri pe un topic este mereu loc pentru o informaţie proaspătă.
2. Publicul meu ţintă nu citeşte bloguri – în 2008 un studiu a arătat că world wide 350 de milioane de internauţi citesc bloguri. Citeam pe undeva că în România din cei 4 – 5 milioane de persoane cu conexiune la internet peste 1,5 milioane urmăresc diverse bloguri. Deşi numărul bloggerilor a scăzut (citeam pe refresh.ro) audienţa creşte. Şi Zoso spune că este un trend. Vedetele tv îşi lansează propriile bloguri şi devin lideri de audienţă (mihaibendeac.ro, cabral.ro, mirceabadea.ro etc).
3. Blogul este un instrument ce îţi va duce afacerea în prima plan peste noapte – este clar că numai cu postări dese poţi reuşi să ajung în faţă. Se cere un efort consistent. Trebuiesc să fie „dese” dar şi de calitate (un nivel pe care nu l-am atins). Se adaugă promovarea blogului. Fără ea poţi rămâne doar tu şi articolele.
4. Ai creat blogul stai liniştit că va creşte singur – cum spuneam anterior este nevoie de implicare, promovare prin diverse metode (reţele sociale, twitter, comentarii pe alte bloguri cu aceeaşi temă etc).
5. Este suficient să ai un conţinut controversat ca să ieşi în evidenţă – am văzut şi pe la noi câteva exemple (să nu se supere pe mine, nu dau exemple). Vei avea zeci sau sute de vizitatori dacă scrii „atacuri” la adresa unor anumite persoaje blogosferice. Caracterul informativ câştigă, publicul se plictiseşte rapid.

Categorii
Tag-uri
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.