Cu siguranţă aţi avut produsul uneia dintre cele trei companii ce anunţă conţinutul acestui articol. 2009 şi începutul lui 2010 le-au pus într-un „conflict” fără precedent. Acum să nu vă aşteptaţi la o luptă fizică ci la una pentru cotă de piaţă şi la dorinţa de a avea în gamă ce oferă concurenţa.
Este ca o cursă a înarmărilor. Armata are anumite segmente: artileria, infanteria, aviaţia, etc. Google, Apple sau Microsoft au un domeniu ce le aduce încasări uriaşe. Au un fel de monopol pe un segment. Spre exemplu:
– Google se bazează pe activitatea de search şi publicitatea online;
– Microsoft are un as în mânecă reprezentat de sistemele de operare – ultimul lansat este Windows 7 şi a fost suficient ca să îndrepte veniturile la sfârşitul anului trecut.
– Apple a luat jackpotul cu iPhone-ul, iPod-ul şi cu programele oferite pentru fiecare gadget în parte. iTunes este pe primul loc pentru descărcatul legal de muzică în pieţe precum cea din SUA. Stau bine şi în segmentul laptopurilor sau all-in-one desktopurilor.
În 2010 fiecare încearcă să rupă din cota competitorului. Astfel:
– Microsoft şi-a întărit propriu search-engine Bing prin alianţa cu Yahoo! care se oferă să adauge suport. La World Mobile Congress anunţă un smartphone care va rivaliza cu iPhone şi Nexus One;
– Google a lansat un telefon mobil – Nexus One. Plănuieşte să aducă pe piaţă propriul sistem de operare Chromium sau Chrome OS plus un netbook sub sigla sa;
– Apple merge pe inovaţii şi speră să monetizeze iPad-ul. Concurenţa are de muncit ca să îi prindă din urmă pe zona comunicaţiilor mobile. Spre exemplu telefonul celor de la Google la debut nu a avut decât 20.000 de comenzi pe când iPhone 3GS a avut peste 1 milion de unităţi vîndute (faceţi singuri comparaţia);
Probabil mai sunt şi alte zone care îmi scapă. Din acest conflict, aparent, noi suntem cei care câştigăm fiind situaţi în postura de cumpărător sau utilizator al serviciilor oferite de Apple, Google sau Microsoft. Concurenţa nu strică ci aduce plusvaloare.
Dar, în timp, vom avea un „winner”. Aveţi idee care?