Canalys a venit cu un raport al pieței europene de smartphone-uri pe primul trimestru din 2018. Așa avem idee care sunt brandurile cu mare priză la public pe bătrânul continent.
Avem articole dedicate pentru China și India.
Topul este format din:
- Samsung – 15.2 milioane unități livrate, 33.1% market share și – 15.4% față de aceeași perioadă din 2017;
- Apple – 10.2 milioane unități livrate, 22.2%, – 5.1% față de T1 2017;
- Huawei – 7.4 milioane unități livrate, 16.1% și creștere de 38.6% față de primele trei luni din anul trecut;
- Xiaomi – 2.4 milioane unități livrate, 5.3% și 999% creștere față de 2017 (aici pot să pun un zâmbilici, până la urmă presupun că nu sunt date confirmate legate de prezența Xiaomi pe T1 2017, culmea este că la Nokia au preferat să pună N/A);
- Nokia – 1.6 milioane unități livrate, 3.5%.
Este interesant și trendul, Europa Vestică cu scăderi importante – Marea Britanie cu – 29.6%, Franța cu – 23.2% și Germania cu – 16.7%. La polul opus se află Rusia cu + 25.4%.
Samsung este regele din Europa, cu o treime din piață. Apple aș spune că rezistă destul de bine asaltului pornit de către companiile chinezești (Nokia este de fapt HMD Global, companie cu capital din China prin Foxconn).
Xiaomi intră direct pe locul 4 și nici măcar nu au ajuns pe canal oficial în întreaga Europă. Aș spune că mai au loc de creștere și s-ar putea să-i vedem cu vânzări din ce în ce mai bune, direct în siajul Huawei. Mai au de recuperat doar…, 5 milioane unități. Aș spune că și prezența Nokia este o surpriză. Avem multe alte branduri ce nu prind top 5: Sony, HTC, LG, Motorola etc.